نذر غذای حیات وحش؛ دریچه جدیدی از کار خیر
کد خبر: 4116524
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی:

نذر غذای حیات وحش؛ دریچه جدیدی از کار خیر

اسدالله حاتمی با اشاره به اینکه نذر غذای حیوانات، دریچه جدیدی از کار خیر است، گفت: با سرد شدن هوا از خیران خواستیم برای تأمین غذای حیات وحش به محیط زیست کمک کنند که در این راستا، بیش از دو تن علوفه در شهرستان‌های سرایان، زیرکوه، بشرویه، نهبندان و بیرجند برای حیات وحش استان از محل نذر خیران تأمین شد.

اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبیاسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با سرد شدن هوا و کاهش دما، حیات وحش نتوانسته غذای خود را بیابند و به همین دلیل به سمت مزارع هجوم می‌برند، گفت: در همین راستا توزیع ۱۰ تن علوفه در مناطق حفاظت شده استان طی روزهای اخیر انجام شد. توزیع علوفه‌ها برای تأمین غذای حیات وحش در فصل سرد تشدید می‌شود تا ضرری به مزارع و باغات مردم وارد نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از تأمین ۷۰ تن علوفه با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: از طرفی از مردم می‌خواهیم در صورت ورود حیات وحش با مزارع شخصی صبور بوده، آسیبی به حیوانات نرسانند و به مأموران محیط زیست اطلاع دهند، چراکه حیات وحش سرمایه ملی است.

حاتمی با بیان اینکه نذر غذای حیوانات، دریچه جدیدی از کار خیر بوده که در خراسان‌جنوبی دیده می‌شود، ادامه داد: از سویی دیگر با سرد شدن هوا از خیران خواستیم برای تأمین غذای حیات وحش به محیط زیست کمک کنند که در این راستا، بیش از دو تن علوفه در شهرستان‌های سرایان، زیرکوه، بشرویه، نهبندان و بیرجند برای حیات وحش استان از محل نذر خیران تأمین شد.

وی یادآور شد: در روزهای سرد زمستان از خیران می‌خواهیم نذرهای خود را در راستای تأمین غذای حیات وحش نیز ادا کنند و در این راستا سفیران حفاظت محیط زیست باشند، چراکه حیات وحش سرمایه ملی و طبیعی بوده که خداوند به منطقه عطا کرده و نابودی آن به معنای نابودی محیط زیست است و باتوجه به ادامه‌دار بودن سرما و یخبندان از مردم می‌خواهیم باز هم در این امر خداپسندانه شرکت کنند و نذورات خود را به این حوزه اختصاص دهند تا فرهنگ وقف در این حوزه نیز ماندگار شود.

انتهای پیام
captcha