حجاب بانوان جامعه اسلامی اقتدارآفرین است
کد خبر: 4114273
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

حجاب بانوان جامعه اسلامی اقتدارآفرین است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: بخش عظیمی از زنان و دختران جامعه ما اهل تقوا و عفاف و حجاب هستند و جامعه اسلامی بخشی از اقتدار خود را مدیون این بانوان و دختران پاکدامن و محجبه است.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 23 دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی این شهر برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) برای همه انسان‌ها الگو، اسوه و محدثه هستند و از خصائصی برخوردار بودند که سایر انسان‌ها نمی‌توانند به بعضی از این خصائص برسند.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) سرشار از بندگی خدا بود و آن حضرت خود را وقف راه ولایت می‌کرد، افزود: ایشان نمونه کاملی از زن مسلمان بودند و حجاب کامل اسلامی را رعایت می‌کردند و در خانه و سبک زندگی برای تمام انسان‌ها الگو بوده و هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه حضرت صدیقه طاهره(س) اهل ریا و تزویر نبودند، گفت: ایشان در شرافت و کرامت زبانزد بودند و امروز هم زنان و مردان جامعه ما می‌توانند در مسیر حضرت زهرا(س) گام بردارند. اگر انسان بتواند رابطه قلبی و معنوی با حضرت فاطمه زهرا(س) برقرار کند، آن حضرت مشکل او را حل خواهد کرد البته ما فقط برای مشکل‌گشایی به اهل‌ بیت(ع) متوسل نمی‌شویم بلکه برای آبادی آخرت و تقویت روحیه معنوی خود هم به اهل‌بیت عصمت و طهارت متوسل می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، حضرت فاطمه زهرا(س) را حبل‌‌المتین و بهترین وسیله برای تقویت رابطه میان انسان و خدا دانست و تصریح کرد: ایشان در نظام خلقت برتر هستند تا جایی‌که سایر انسان‌ها نمی‌توانند به حقیقت وجود آن بانوی بزرگ اسلام برسند و تنها پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیرالمومنین علی(ع) به این حقیقت رسیدند.

وی در خصوص وظایف پدر و مادر در تربیت فرزندان افزود: آموختن نحوه شکرگزاری به فرزند سیره و آیین پیامبر اکرم(ص)، ملت‌ها را وارد عرصه جدیدی از معادلات زندگی کرد و این نشان می‌دهد که راه و سیره پیامبر(ص) بهترین راه است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر نیز دشمن، پیامبراکرم(ص) و اسلام را مورد هدف قرار داد، تصریح کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام با رنج‌های امت غصه‌ می‌خوردند و مشکلات امت، ایشان را رنجیده خاطر می‌کرد و مشتاق هدایت انسان‌ها بودند؛ دشمن فهمیده است اسلام می‌تواند رمزگشای بسیاری از حوادث و بحران‌های زندگی بشر باشد.

امام جمعه رشت کشف حجاب برخی دختران و زنان جامعه را مایه تأسف دانست و بیان کرد: کشف حجاب در نظام جمهوری اسلامی جرم است زیرا خلاف قانون اسلام و قرآن است و مجازات اسلامی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه زنان و مردان مومن و خانواده‌های معزز شهدا از کشف حجاب‌های رخ داده نگران هستند، افزود: دخترانی که کشف حجاب کردند و می‌دانیم تعدادشان اندک است بدانند که این عمل‌شان جرم است و نظام اسلامی اجازه نخواهد داد که عده‌ای با این عمل باعث ناراحتی خانواده‌های مسلمان و اهل تدین شوند البته از شورای عالی امنیت ملی و سازمان فضای مجازی کشور هم انتظار داریم تصمیماتی که گرفته‌اند، عملی کنند.

وی تأکید کرد: این بانوان گمان نکنند که بعد از اغتشاشاتی که توسط صهیونیست‌ها طراحی شده بود، کشف حجاب در جمهوری اسلامی آزاد شده است البته بخش عظیمی از زنان و دختران جامعه ما اهل تقوا و عفاف و حجاب هستند و در یوم‌الله‌های مختلف با اقتدار در صحنه حضور می‌یابند و جامعه اسلامی بخشی از اقتدار خود را مدیون این بانوان و دختران پاکدامن و محجبه است.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «نقشه دشمن، جامع بود اما محاسبه دشمن غلط بود»، تصریح کرد: دشمن در حوادث اخیر، ابزارهای مختلف را برای نابودی جمهوری اسلامی به‌کار گرفت و از داخل و خارج نیز عده‌ای با دشمنان همراه شدند اما باختند و روسیاهی ماند برای آنان که با سکوت، جبهه‌گیری‌ و اظهارات مختلف با دشمنان نظام همراه شدند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد مردم نیز در جریانات چند ماه گذشته با آنان همراه می‌شوند اما مردم و دین‌داران راه و صف‌شان را از دشمن جدا کردند لذا باید قدردان این مردم باشیم و مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف همواره پاسخگوی مردم باشند و کاری کنند که مردم از مسئولان‌شان رضایت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت فرهنگ‌سازی، فضاسازی و امیدآفرینی در جامعه خاطرنشان کرد:‌ رهبری هم تأکید داشتند که همچنان غفلت نکنیم و فکر نکنیم قضایا تمام شده و برای مقابله با توطئه‌های شوم دشمن در میدان باشیم.

انتهای پیام
captcha