آغاز به کار جشنواره فیلم «عمار» در فارس
کد خبر: 4112330
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

آغاز به کار جشنواره فیلم «عمار» در فارس

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» با یاد شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و شهدای امنیت در این حرم مطهر برگزار شد.

جشنواره فیلم «عمار»به گزارش ایکنا از فارس، مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» امشب، 14 دی همراه با تجلیل از برگزیدگان بخش‌های نماهنگ، فیلمنامه، پویانمایی، فیلم ما و برنامه تلویزیونی و با حضور خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در این حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم پس از بررسی‌ آثار رسیده به این دوره جشنواره، اسامی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه نماهنگ، فیلم ما، تولیدات تلویزیونی، پویانمایی و فیلم‌نامه اعلام شد.

در این دوره بیش از 3 هزار و 400 اثر برای رقابت به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شده است که از این تعداد 2 هزار و 781 اثر فیلم، 641 اثر فیلم‌نامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که در بخش فیلم 922 مستند و از این بین 161 اثر پویانمایی، 128 اثر در قالب تولیدات تلویزیونی، 660 اثر داستانی، 643 اثر در بخش فیلم ما و 273 اثر در قالب نماهنگ بودند.

همچنین از ۶۴۱ اثر ارسالی در بخش فیلمنامه ۳۴۷ فیلمنامه کامل، ۱۹ سیناپس و ۲۷۵ طرح فیلمنامه در قالب‌های بلند، نیمه‌بلند، کوتاه و سریال است که به دبیرخانه ارسال شده است که بعد از بررسی اولیه تعداد آثار نهایی پذیرفته شده اعلام خواهد شد، اما از بین ۹۲۲ اثر مستند ۷۹ اثر در بخش نهضت جهانی، ۴۶ اثر در قالب مستند جنگ اقتصادی و رویای ایرانی، ۲۰۸ اثر در قالب جنگ نرم، ۱۲۳ اثر در بخش تاریخ سیاسی، ۲۶۱ اثر در بخش تاریخ فرهنگی، ۱۶۴ اثر در بخش ملت قهرمان و ۴۱ اثر در بخش نقد درون گفتمانی به دبیرخانه ارسال شده‌اند.

یادآور می‌شود، آثار جشنواره از پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه در سینما فلسطین تهران و به صورت مجازی در Ammaryar.ir به نمایش در می‌آیند و آیین اختتامیه جشنواره نیز در روز ۲۲ دی‌ماه با قدردانی از برگزیدگان بخش‌های مستند و داستانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha