سکوت در مقابل فتنه همراهی با دشمن است
کد خبر: 4110696
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
امام جمعه ایلام:

سکوت در مقابل فتنه همراهی با دشمن است

امام جمعه ایلام گفت: در هنگام فتنه سکوت همراهی با دشمن است؛ آن‌هایی که حق و باطل را می‌شناسند باید جهاد تبیین را در پیش بگیرند و با زبان، قلم و رسانه خود در افشاگری باطل و بیان حق فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده، ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ۹ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی‌(ره) ایلام با بیان اینکه امروز به‌عنوان روز میثاق امت با ولایت و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن نامگذاری شده است، گفت: در اغتشاشات اخیر دشمنان به‌دنبال این بودند که بین ملت و امام امت جدایی ایجاد کنند و جامعه بدون رهبر و رهبر بدون امت باشد، اما حضور مردم و تجدید میثاق با رهبری، خاری در چشم دشمنان است.

وی با بیان اینکه آتش فتنه در سال ۸۸ با دروغ بزرگ تقلب در انتخابات شعله‌ور شد که این نیز ناشی از هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان و همراهی برخی خواص بود، افزود: اگر تدبیر حکمیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نبود، فتنه ۸۸ می‌توانست به فتنه دامنه‌داری تبدیل شود که امنیت جامعه را به خطر بیاندازد و با هدایت عالمانه و خردمندانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم و حضور در صحنه آنان، نقشه دشمن نقش بر آب شد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی از هر ابزاری بر علیه نظام اسلامی استفاده کرده است، گفت: در جنگ شناختی دشمن تلاش کرد اطلاعات غلط را به جامعه ما بدهند تا مردم در شناخت دوست و دشمن دچار اشتباه شوند و دشمنان خدا را به‌عنوان دوست و دوستان خدا را به‌عنوان دشمن جا بیاندازند.

کریمی‌تبار با بیان اینکه در چنین فتنه‌هایی بصیرت چراغ راه هدایت است، اظهار کرد: بصیرت به انسان قدرت تشخیص می‌دهد که حق را از باطل تشخیص دهد، انسان بصیر اقدام به موقع دارد، اگر غبار فتنه خوابید ورود بعد از آن، دردی را دوا نمی‌کند، شناخت رهبر جامعه و تبعیت از رهبر الهی جامعه ساده‌ترین و مهم‌ترین ابزار برای کسانی است که دچار تردید در تشخیص حق و باطل می‌شوند.

وی گفت: در هنگام فتنه سکوت همراهی با جریان فتنه است، آن‌هایی که حق و باطل را می‌شناسند باید جهاد تبیین را در پیش بگیرند و با زبان، قلم و رسانه خود در افشاگری باطل و بیان حق فعالیت کنند. امروز جامعه ما نیازمند جهاد تبیین است و آثار مخرب جنگ ترکیبی دشمن هنوز در ذهن برخی‌ها باقی مانده است و نیاز است که حقیقت برای آنان شناسانده شود.

کریمی‌تبار با اشاره به ۱۳ دی‌ماه، روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت سردار سپهبد سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس افزود: این روز، روز مقاومت است و باید دینمان را به این شهدای عزیز ادا کنیم و برای مجد و عظمت خودمان تمام قد پای کار باشیم تا صدای حق و جبهه مقاومت در جهان طنین‌انداز شود.

وی بیان کرد: انتظار مردم ما این است که دستگاه قضایی نسبت به دستگیری عوامل اصلی اغتشاش، ناامنی، آتش زدن قرآن، مسجد و اموال مردم اقدام سریع و قاطعانه داشته باشد، مردم ما خواهان امنیت هستند.

امام جمعه ایلام در پایان با تقدیر از استاندار ایلام که سفر‌های شهرستانی را آغاز کردند، گفت: امروز میز خدمت هم در مصلی تشکیل شد، از همه مدیران درخواست می‌شود که از روز قبل مشخص کنند که مردم از طریق رسانه‌ها مطلع شوند تا دسترسی به آن‌ها داشته باشند که کسانی که در محیط کار نمی‌توانند مدیر را ببیند در مصلی مشکلات خود را با مدیران بیان کنند.

انتهای پیام
captcha