شکوفایی اقتصادی با پرداخت زکات تحقق می‌یابد
کد خبر: 4108923
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

شکوفایی اقتصادی با پرداخت زکات تحقق می‌یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه تقویت و شکوفایی اقتصادی با پرداخت زکات تحقق می‌یابد، گفت: فقر مسیر انحراف و کفر را برای برخی از توده‌های جامعه فراهم می‌کند، بنابراین برای هموارسازی و همراه کردن قشر متوسط جامعه نیازمند تقویت حوزه اقتصادی هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، اول دی‌ماه در همایش زکات که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت زکات در اسلام، اظهار کرد: زکات در اسلام نماد شست‌وشو درونی و تطهیر انسان نسبت به خودش است و در لغت به معنای نمود و رشد بوده اما در شرع به منزله خارج کردن بخشی از اموال و پرداخت بهای آن به اهالی نیازمند است.

وی گندم، جو، خرما، کشمش، شتر، گاو، گوسفند و طلا و نقره را مستلزم پرداخت زکات دانست و افزود: زکات رابطه لغوی و معنوی داشته، به طوری‌که کسی که بدون منت و شک مال خود را به نیازمندان جامعه می‌دهد، در مسیر تطهیر خود بوده و شکی در دستورات خداوند ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تقویت رابطه انسان و اهالی دین با جامعه را دومین برکات پرداخت زکات دانست و گفت: معادلات سیاسی، فرهنگی و جهان امروز در یک هندسه جدیدی منبعث از پیام عمیق حضرت امام(ره) قرار گرفته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه تقویت و شکوفایی اقتصادی با پرداخت زکات تحقق می‌یابد، تصریح کرد: عدم پرداخت زکات باعث افول جامعه می‌شود، فقر مسیر انحراف و کفر را برای برخی از توده‌های جامعه فراهم می‌کند، بنابراین برای هموارسازی و همراه کردن قشر متوسط جامعه نیازمند تقویت حوزه اقتصادی هستیم.

امام جمعه رشت همه هم‌استانی‌ها را به پرداخت زکات دعوت کرد و گفت: امیدوارم اجرای این فریضه به یک فرهنگ تبدیل و دیگر شاهد مردم نیازمند نباشیم.

جمع‌آوری 11 هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد

در ادامه حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت پرداخت زکات، گفت: جریان‌سازی پرداخت زکات در استان‌ها انجام شده و رویکرد ما در سال آینده تحقق این موضوع در سطح شهرستان‌ها است، اگر به ابعاد اقتصادی زکات توجه شود فقر مطلق ریشه‌کن می‌شود.

وی از تصویب آیین‌نامه اجرایی زکات طی دو روز گذشته خبرداد و افزود: دستگاه‌های عضو شورای زکات حول محور نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها و شهرستان‌ها مبنی بر فرهنگ‌سازی پرداخت زکات اقدام می‌کنند.

آسوده با اشاره به اینکه دو میلیون و 250 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیان کرد: در هشت‌ماه نخست امسال، 11 هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد کشور جمع آوری شد که هفت‌هزار میلیارد تومان از آن مربوط به شورای زکات است؛ همچنین مبلغ 370 میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده است.

انتهای پیام
captcha