حضور دانشگاه فردوسی در بصره رشد نگرش‌های اساتید و دانشجویان را به‌دنبال دارد
کد خبر: 4106722
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
رئیس دانشگاه بصره:

حضور دانشگاه فردوسی در بصره رشد نگرش‌های اساتید و دانشجویان را به‌دنبال دارد

رئیس دانشگاه بصره گفت: حضور متقابل هیئت دانشگاه فردوسی در دانشگاه بصره می‌تواند در تکامل، رشد افکار و نگرش‌های اساتید و دانشجویان اثرگذار باشد و تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌ها بر پایه نظامی به حرکت خود ادامه دهد.

دانشگاه بصره دانشگاه فردوسی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نشست هفته فرهنگی بین دانشگاه بصره و دانشگاه فردوسی مشهد که از 21 تا 24 آذرماه با شعار «علم و فرهنگ، همبستگی ملل» آغاز شده، امروز 22 آذرماه با حضور اساتید و جمعی از دانشجویان دانشگاه بصره به میزبانی دانشگاه فردوسی در تالار رودکی این دانشگاه برگزار شد.

سعد شاهین، رئیس دانشگاه بصره در این مراسم ضمن تشکر از مهمان‌نوازی دانشگاه فردوسی از برگزاری هفته فرهنگی طبق تفاهم‌نامه بین دانشگاه بصره و دانشگاه فردوسی، گفت: به برکت وجود امامان معصوم در عراق، افتخار میزبانی هیئت‌های مختلفی از دانشگاه‌های مختلف ایران و از جمله دانشگاه فردوسی را داشته‌ایم که در آنجا تفاهم‌نامه اجرایی هفته فرهنگی امضا شد و اکنون در مرحله عملیاتی آن هستیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های حضور در دروران کرونا، ادامه داد: با کمک فضای مجازی در برخی حوزه‌ها روابط‌‌مان را با دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دادیم و حاصل آن برگزاری 54 سمینار از سوی استادان دانشگاه فردوسی برای دانشجویان دانشگاه بصره شد که خود گامی مهم در روابط میان استادان و دانشجویان دو دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه بصره ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌های بسیاری که با دانشگاه‌های مختلف صورت گرفته، از امضای تفاهم‌‌نامه با دانشگاه فردوسی ابراز خرسندی کرد و اظهار کرد: افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه بصره موجب شده دانشجویان بسیاری به زبان فارسی علاقه‌مند شوند، همچنین برای کسانی که مایلند در دانشگا‌ه‌های ایران ادامه تحصیل دهند یا برای مباحث درمانی به ایران سفر کنند، می‌توانند در این مرکز زبان فارسی را یاد بگیرند.

سعد شاهین با بیان اینکه برای اولین بار است که دانشگاه بصره با این تعداد در خارج از عراق حضور یافته، ادامه داد: اینکه بتوانیم مرکز آموزش عربی را در دانشگاه فردوسی افتتاح کنیم تا زمینه حضور و آموزش دانشجویان را فراهم آورد، موجب خوشحالی است. 

وی گفت: بازدید از دانشکده‌های مختلف این دانشگاه و آشنایی با روش‌های تدریس و پژوهش و چگونگی ارتباط و خدمت به جامعه برای نزدیک کردن دانشگاه بصره به دانشگاه فردوسی که یک دانشگاه نسل چهارم است، می‌تواند مفید واقع شود.

رئیس دانشگاه بصره با اشاره به اینکه کشور عراق به جهت اینکه مرکز حکومت بقیه‌الله(عج) است و اهمیت اساسی برای شیعه دارد، ابراز امیدواری کرد و گفت: حضور متقابل هیئت دانشگاه فردوسی در دانشگاه بصره می‌تواند در تکامل، رشد افکار و نگرش‌های اساتید و دانشجویان اثرگذار باشد و تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌ها بر پایه نظامی به حرکت خود ادامه دهد.

وی از برگزار کنندگان برنامه و کسانی که تفاهم‌نامه اولیه را مهیا کردند، تشکر کرد و آرزومند صلح، امنیت و رفاه برای مردم دو کشور شد.

احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی نیز ضمن خوش‌آمدگویی به سعد شاهین، رئیس دانشگاه بصره، رؤسای دانشکده‌های بصره و جمعی از دانشجویان این دانشگاه، اظهار کرد: در سفر دانشگاه فردوسی به دانشگاه بصره در ایام اربعین و توفیق حضور یک روزه در دانشگاه بصره، این اعتقاد در ما تقویت شد که اراده کنیم و بتوانیم با دانشگاه بصره یک برنامه جدی همکاری و مشارکت داشته باشیم.

وی تأکید کرد: تحقق این خواست بسته به اقدامات و عمل ما دارد و در عمل مشخص می‌شود که آیا می‌توانیم این ارتباط را به مشارکت راهبردی و جدی نزدیک کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی در پایان با بیان اینکه به این همکاری‌ها بسیار خوش‌بین هستیم،گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی، روابط دوستانه دو کشور، همسایگی و علاقه دو کشور به ائمه اطهار(عتبات عالیات، حرم مطهر رضوی) زمینه بسیار مناسب برای ارتباط نزدیک است. امیدواریم برگزاری برنامه هفته فرهنگی بین دانشگاه بصره و دانشگاه فردوسی مشهد آغاز خوبی باشد و زمینه‌ساز همکاری جدی فراهم کند.

در پایان مراسم احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی و سعد شاهین، رئیس دانشگاه بصره از رؤسای دانشکده‌های مقابل تقدیر کردند.

انتهای پیام
captcha