توجه و عمل به فرهنگ بسیجی، راه‌ علاج مشکلات کشور است
کد خبر: 4105557
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

توجه و عمل به فرهنگ بسیجی، راه‌ علاج مشکلات کشور است

استاندار گیلان با اشاره بر لزوم بهره‌مندی دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های فراوان  بسیج گفت: توجه و عمل به فرهنگ متعالی بسیجی، راه‌ علاج حل مشکلات کشور و رسیدن به قله‌های رفیع موفقیت است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان ظهر امروز، ۱۷ آذرماه در همایش نقش بسیج در پدافند غیرعامل در رشت، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با تشریح اتفاقات دوران انقلاب اسلامی تاکنون و بیان اینکه اغتشاشات اخیر در کشور یک آشوب تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار کرد: دشمن با محاسبات غلط خود از طریق ایجاد آشوب در کشور به دنبال اهداف شوم خود بود که مردم بار دیگر با حضور با صلابت خود در صحنه تمام محاسبات دشمن را برهم زدند.

وی با اشاره به برنامه استکبار در رسانه‌های معاند علیه ایران و تلاش برای افزایش ناامیدی در کشور گفت: آمریکا، انگلیس و رژیم آل‌سعود با تزریق مالی و راه‌اندازی شبکه‌های فارسی زبان شبانه روز در حال پمپاژ رسانه‌ای علیه کشور ایران هستند و برای افزایش یاس و ناامیدی در کشور از پخش هیچ دروغی دریغ نمی‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تداوم جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: دشمن متوجه شد که از طریق جنگ سخت توان مقابله با نظام اسلامی را ندارد، دست به جنگ ترکیبی و رسانه‌ای علیه کشور زد.

عباسی، تجهیز آحاد مردم به ویژه جوانان به سواد رسانه‌ای در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن را موثر دانست و افزود: قطع یقین با توجه به حجم دروغ‌پراکنی دشمنان، سواد رسانه‌ای به تشخیص حق از باطل بسیار کمک می‌کند.

استاندار گیلان بستر فضای مجازی را یکی از راه‌های نفوذ فرهنگی استکبار به کشور برشمرد و گفت: آن هنگام که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اگر رهبر نبودم رئیس فضایی مجازی میشدم، نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است که باید هوشیار بود.

عباسی با بیان اینکه باید همیشه برای مقابله با انواع‌های جنگ‌های ترکیبی، شناختی و رسانه‌ای دشمن آماده باشیم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های مقابله با انواع جنگ‌های دشمن، تجهیز به مسئله پدافند عامل و غیر عامل است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسئله حجاب در کشور اسلامی ایران افزود: اینکه دشمن‌ برای شروع آشوب در کشور بحث کشف حجاب و برداشتن روسری را پیش کشیده است نشان‌دهنده نفوذ فرهنگی در کشور طی چند سال اخیر است.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از زحمات بسیجیان در برهه‌های مختلف و در حفظ امنیت کشور گفت: بسیج برای دوستان انقلاب امید‌آفرین و برای دشمنان ایران اسلامی واهمه‌آور است و دشمن از مردم با بصیرت و فرهنگ بسیجی در جامعه ترس دارد.

عباسی با تاکید بر اینکه باید به اطراف پیرامون خود نگاه عمیق داشته و تهدیدات را بشناسیم، تصریح  کرد: آشنایی با پدافند غیرعامل در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه جنگ شناختی به معنای نفوذ دشمن به ذهن جوانان و مردم در عرصه‌های مختلف است، گفت: دشمن سعی داشت مردم را با خود همراه کند ولی وقتی موفق به انجام این کار نشد، چند نفر چند نفر و در حالی که تعدادشان به ۱۰۰ نفر هم در شهر نمی‌رسید دستور دادند که به مناطق مختلف شهر رفته و با آتش زدن سطح آشغال و آشوب، طوری القاء کنند که شهر سقوط کرده است و این یعنی جنگ شناختی که باید آگاه بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن با انزوای نیروی انتظامی در پی کاهش امنیت در داخل کشور است، گفت: نیروی انتظامی حافظان امنیت جامعه و کشور هستند و دشمن چنان از طریق فضای و بعضا بازی‌های رایانه‌ای بر روی ذهن جوانان اثر گذشته که این جوان ۱۷ ساله نیروی انتظامی را دشمن خود دانسته و به سمت ماموران سنگ‌پرانی می‌کند.

عباسی در ادامه با اشاره به نگرانی‌های استکبار از سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم برای رفاه مردم، گفت: همه ارکان دولت مردمی و انقلابی بویژه دکتر رئیسی، خود را خادم مردم می‌دانند و هرگاه دولت در تبعیت از رهبری برای مردم موفق عمل کرد؛ دشمنان عصبانی شدند‌.

نماینده عالی دولت در گیلان به مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌مندی عملیاتی از ظرفیت‌های فراوان بسیج در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: بسیج از بطن مردم، برای مردم و با مردم بوده و هست و در همه مواقع به ویژه بروز بحران پای کار انقلاب اسلامی و همراهی مردم بوده است.

عباسی با بیان اینکه توان واقعی انسان‌ها در هنگام بحران مشخص می‌شود، گفت: باید مشکلات، تهدیدات را شناسایی و متناسب با آن تهدید از ظرفیت نخبگانی و توان نیرویی بسیج در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم چون تنها راه موفقیت کشور همین امر است.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ بسیجی راه علاج حل بسیاری از مشکلات در کشور است، تصریح کرد: داشتن فرهنگ بسیج می‌تواند بسیاری از تهدیدات را برطرف کند که نمونه آن را در روزهای سیاه کرونایی شاهد بودیم که نیروی‌های بسیجی با این دل پاک و ایمانی قوی هر چند ساعت یک بار معابر اصلی شهر  را ضدعفونی می‌‌کردند.

به گفته استاندار گیلان، دشمنی که به اتوبوس‌ها حمله و بانک‌ها را به آتش می‌کشد و جوانان این مرز و بوم ‌را به شهادت می‌رساند یقین داشته باشید نمی‌خواهد رشد و تعالی کشور را ببیند.

در این همایش سردار عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان و امام پناهی، فرماندار رشت نیز سخنرانی کردند و از خانواده شهدای اخیر امنیت استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha