فرزندآوری به گفتمان عمومی تبدیل شود
کد خبر: 4104701
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

فرزندآوری به گفتمان عمومی تبدیل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: پیری جمعیت اثرات زیان‌باری در پی دارد و کشور را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی به بن‌بست می‌کشاند لذا فرزندآوری باید به گفتمان عمومی در عرصه جهاد تبیین تبدیل شود.

حجت الاسلام مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امروز، 14 آذرماه در همایش ویژه حجاب که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: فرزندآوری یکی از مسائل مهم امروز جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را فرهنگ نادرستی دانست و افزود: افزایش جمعیت و فرزندآوری در دنیا یک استراتژی مطرح بوده و کاهش جمعیت و عدم تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری توطئه برای آینده‌سوزی است، فرهنگ اشتباه عدم فرزندآوری نسخه‌ای بود که دشمن برای تنزل جمعیتی ایران پیچید و این نقصان باید اصلاح شود.

مديرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تهدید پیری جمعیت در کشور و استان گفت: پیری جمعیت اثرات زیان‌باری در پی دارد و کشور را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی به بن‌بست می‌کشاند لذا فرزندآوری باید به گفتمان عمومی در عرصه جهاد تبیین تبدیل شود.

مهدوی با اشاره به نقش بانوان در ارتقای فرزندآوری، تصریح کرد: بانوان با وجود نقش برجسته‌ای که در خانواده دارند فرهنگ افزایش جمعیت و فرزندآوری را گفتمان‌سازی کنند؛ با توجه به اینکه کاهش جمعیت مشکلات روانی به همراه دارد، خانواده‌ای با فرزند کم دچار اختلالات روانی شدید می‌شود که آثار سوء دارد.

وی با اشاره به آسیب تک‌فرزندی و کاهش جمعیت، گفت: فروپاشی بنیان خانواده از مسیر کاهش جمعیت و عدم اقبال عمومی به فرزندآوری می‌گذرد؛ ایران قوی با جمعیت قوی به‌دست می‌آید، اشتباه محاسباتی برخی مسئولان در دو دهه اخیر وضعیت جمعیت کشور را به چالش کشانده است. تشویق به فرزندآوری بهترین معروف است، ترویج فرهنگ فرزندآوری و بسترسازی در این حوزه باید دغدغه‌ همه باشد.

انتهای پیام
captcha