ثبت هفت وقف جدید به ارزش 5 میلیارد تومان در کاشمر
کد خبر: 4101346
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

ثبت هفت وقف جدید به ارزش 5 میلیارد تومان در کاشمر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر بیان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 7 وقف جدید به ارزش 50 میلیارد ریال در شهرستان کاشمر به ثبت رسیده است.

وقفحجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص ثبت وقف‌های جدید در سال 1401، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ وقف  شامل ۱۲ سهم از سهام شرکت کاشی کاشمر، ۳ واحد مسکونی، ۸۰۰ متر مربع زمین تجاری، یک قطعه زمین مسکونی و یک ساعت آب چاه موتور توسط واقفان خیر اندیش این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی در خصوص نیات واقفان از ثبت این وقف‌ها، بیان کرد: ثبت این موقوفات با نیت‌های مختلفی مانند تامین هزینه‌های جاری و فرهنگی مسجد، ساخت مسجد، توسعه حسینیه، کلیه امورات قرآنی و هزینه‌های جاری بقعه متبرکه امامزاده سیدمرتضی(ع) صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر افزود: ارزش این موقوفات بیش از ۵۰ میلیارد ریال به بر آورد شده است.

نیساری در خصوص اولویت نیت در ثبت وقف‌های جدید، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های وقف شهرستان ایجاد وقف برای ترویج سبک زندگی اسلامی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای جوانان و همچنین وقف جهت تامین مسکن زوج‌های جوان است.

وی افزود: در ثبت وقف جدید تشخیص نیت بر عهده واقف است و واقف بنابر اولویت‌های ذهنی خود و کمبودهایی که در جامعه حس می‌کند، بخشی از اموال خود را در امور خیرخواهانه وقف می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر تصریح کرد: وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه ارائه مشاوره‌های لازم و تبیین نیازهای روز جامعه است که این امر غیر از کارشناسان اداره توسط مبلغان و مشاوران وقف در طول سال و در ویژه برنامه‌های مختلفی که در بقاع متبرکه انجام می‌شود صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha