والدین نقش مؤثری در تربیت قرآنی فرزندان دارند/توصیه به فریب‌خوردگان
کد خبر: 4100507
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

والدین نقش مؤثری در تربیت قرآنی فرزندان دارند/توصیه به فریب‌خوردگان

امام جمعه رشت در خصوص نقش والدین در تربیت قرآنی فرزندان، گفت: والدین نقش عمده‌ای در تعلیم کتاب خدا به فرزندان‌شان دارند، برای اینکه فرزندان تشویق و ترغیب شوند خود والدین باید اهل قرائت و تلاوت قرآن در هر حال و مکان باشند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز، 27 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به سفارش امیرالمونین(ع) به تقوای الهی و صبر در راه انجام تکالیف الهی، اظهار کرد: تعلیم کتاب خدا به فرزندان یکی از حقوق تربیت فرزند است برای این تعلیم روش‌های متعددی مطرح شده، در طول زمان هم مکتب‌خانه‌هایی برای تعلیم قرآن وجود داشته، بعد از انقلاب اسلامی به‌ویژه در این سال‌های اخیر روش‌های بسیار خوبی برای تعلیم قرآن بوجود امده که سرعت و گستردگی دارد؛ الان هزاران نوجوان و جوان ما با قرآن مأنوس هستند در حالیکه قبل از انقلاب افراد بعد از فارغ‌التحصیلی از درس روخوانی قرآن را نمی‌دانستند و حتی نیروهای مسلح هم با قرآن انس نداشتند اما امروز صدها تن از کارکنان نیروهای مسلح ما حافظ و قاری قرآن هستند.

وی با اشاره به میزبانی گیلان از بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن فراجا، افزود:در این مسابقات که اختتامیه آن روز گذشته در رشت برگزار شد، 300 نفر از کارکنان فراجا برای شرکت در مسابقات قرآن حضور یافتند، انس با قرآن در بین نیروهای مسلح نشان می‌دهد که جوانان، خانواده‌ها، معلمان و مربیان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند.  

امام جمعه رشت در خصوص نقش والدین در تربیت قرآنی فرزندان، گفت: والدین نقش عمده‌ای در تعلیم کتاب خدا به فرزندان‌شان دارند، برای اینکه فرزندان تشویق و ترغیب شوند خود والدین باید اهل قرائت و تلاوت قرآن در هر حال و مکان نظیر امکان مقدس، مساجد، به وقت نماز، بقاع متبرکه باشند؛ پدر و مادر اگر رابطه مستقیم با قرآن داشته باشند، فرزندان هم حتما قرآنی می‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به روایات فضیلت خواندن قرآن در جوانی، بیان کرد: وقتی فرزندان بزرگ‌تر شدند والدین باید با زبان ساده، فضائل و دستاوردهای آیات و تلاوت کتاب خدا را برای آنان بیان کنند، وقتی فضائل این کتاب بیان و تکرار شود تاثیر شگرفی بر ترویج فرهنگ قرآنی دارد.

دفاع از اسلام و انقلاب جزو مطالبات معمار کبیر انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه تقوا ذخیره دنیا و آخرت و مبنای رشد معنوی انسان است، گفت: هفته بسیج مستضعفین را در پیشرو داریم، کشور خود را مدیون تلاش‌های بسیجیان می‌داند و در ادامه راه هم انقلاب در سایه جانفشانی بسیجیان اعم نوجوانان، جوانان و میانسالان، دختران و پسران، زنان و مردان تداوم می‌یابد.

وی با بیان اینکه دفاع از اسلام و انقلاب جزو مطالبات معمار کبیر انقلاب است، گفت: امام راحل فرموده «من دست یکایک شما بسیجیان، پیشگامان رهایی را می‌بوسم، غفلت از ارتش بیست‌میلیونی سقوط در دام استکبار جهانی را به دنبال خواهد داشت»، اگر مسئولین نظام اسلامی از شما بسیجیان غافل شوند دچار عقوبت الهی می‌شوند و کنار گذاشتن بسیج به منزله ذلت بوده؛ امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها بسیج دانشجویی و طلاب است، طلاب علوم دینی و دانشجویان باید با تمام توان در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: امام(ره) فرموده بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمام عرصه‌ها گستراند. همچنین رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش مؤثر بسیج فرمودند «آنهایی که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند، بدانند جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی و عمل و حرکت بسیجیان شکست ناپذیر بوده و هر فرد ایرانی بالقوه یک بسیجی است مگر عده معدودی که دچار خودپرستی یا پول‌پرستی هستند، دلیل شکست‌ ناپذیری ملت ایران این بوده و همه باید هوشیار باشند که همواره آزمون وجود دارد»، بسیج رمز مقاومت و کلید عمده فتح جهان، رمز نابودی دشمن اسلام و قرآن است که باید در همه زمینه‌ها آگاهی لازم را داشته باشد زیرا دشمن همیشه به دنبال عناد و ضربه زدن به ملت ایران است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه ایجاد جنگ ترکیبی پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه با خواست مردم و همچنین در جنگ 33 روزه لبنان با اسرائیل غاصب، بیان کرد: جنگ ترکیبی شکل پیچیده‌ای و مبهم از جنگ است و در این نوع جنگ همه چیز وجود دارد، امروز دشمنان ما از آن استفاده کردند تا بتوانند ملت غیور و قهرمان ایران را از مسیر خود دور کنند که نمی‌توانند؛ در همان زمان بروز جنگ ترکیبی، سیدحسن نصرالله فرمود «مقاومت دیگر قوائد جنگ را رعایت نخواهد کرد و ما این حق را داریم تا در هر زمان ومکان و به هر شیوه‌ای با دشمن روبه رو شویم»، این باعث شد که در آن سال حزب‌الله پیروز شد و رهبران رژیم اسرائیل جعلی اذعان به شکست کردند.

وی ادامه داد: این جنگ رواج یافت و دشمن در صدد است تا با همین جنگ ترکیبی به رهبری آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی پیش برود؛ هدف آنان این بود که حکومت جمهوری اسلامی بر مبنای تفکر شیعه و علوی و استوار بر عقل و خرد جمعی انسان‌هاست برای دنیامداران و سلطه‌گران قابل پذیرش نبود.   

صبر و خودداری جمهوری اسلامی هم حدی دارد

امام جمعه رشت افزود: قدرت‌های استکباری تلاش می‌کنند این حکومت ماندگار نشود ولی هر چه تلاش کردند قدرت مدیریت جمهوری اسلامی بر ساحت دنیا را فرا گرفته و ملت‌ها این نوع مدیریت را پذیرفته‌اند و ملت‌ها و فرهنگ‌مداران و فرهیختگان دنیای بشر اذعان کرده‌اند که این نوع مدیریت پاسخ خوبی می‌دهد، لذا این دغدغه بزرگ دنیای استکبار شده است. آشوب‌های اخیر و ترقه‌پراکنی‌ها که طی 60 روز اخیر رخ داده قطعا توسط حکومت و نظام کنترل می‌شود زیرا جمهوری اسلامی که امروز قدرت‌های بزرگ جهانی را به خاک ذلت نشانده قطعا می‌تواند عده‌ای فریب‌خورده را ساکت کند. ما آمریکا و اسرائیل را به ستوه آوردیم و سوریه و عراق را از دست جنایتکاران داعشی آزاد کردیم، جمهوری اسلامی سرتاسرش رأفت است اما بدانند صبر و خودداری هم حدی دارد لذا به فریب‌خوردگان توصیه می‌کنم راه خود را جدا کنند زیرا جمهوری اسلامی به وقتش به سراغ یکایک آشوبگران و رهبران آنها می‌رود.

آیت‌الله فلاحتی در خصوص قدرت اقتصادی آمریکا گفت: یک روزی آمریکا غول اقتصادی و تکنولوژی بود، بعد از جنگ جهانی دوم تلاش کرد اصحاب ایده و اراده و صاحبان اندیشه‌های نو را از سر تاسر دنیا جمع کند و در سایه این نیروهای خردمند،  به قطب اقتصاد، صنعت و پیشران صنایع گوناگون تبدیل شود؛ هنوز از همان توشه استفاده می‌کند، تا اینکه اتحاد جماهیر شوروی رقیب سرسخت آمریکا شد؛ بعد از استقلال جمهوری‌های اتحادیه سابق این قدرت بلامنازع شکست خورد و باز روسیه ماند و خواست آن مسیر را ادامه دهد، آمریکا برای این امر مجدد یک جنگ ترکیبی به راه انداخت و روسیه را با اوکراین درگیر کرد تا بخشی از هزینه‌های خود را صرف اوکراین کند که این امر روسیه را در ساختار درونی و رسیدگی به نوآوری‌های جدید عق می‌اندازد. تمام تحلیل‌گران و اقتصاددانان جهان اذعان کرده‌امد که قدرت اقتصادی چین در حال فراگیری دنیاست و سخت‌تر از همه این است که که جمهوری اسلامی ایران و روسیه حامی چین هستند. این میدان را در معادلات اقتصادی و نظامی برای آمریکا از بین می‌برد.

وی افزود: آمریکا تلاش می‌کند تا چین را مانند روسیه درگیر کند و نتواند به ادامه حیات اقتصادی بپردازد، این جنگ ترکیبی در ایران برای حذف دو معادلات مثبت است یعنی ایران را وادار به تغییر بر عرصه حکومت و جدایی میان حکومت و دین کند. کاری که در ترکیه، سوریه و لبنان با تشکیل حکومت لائیک کند یعنی دین از سیاست فاصله بگیرد چون اگر دین کنار حکومت باشد آن حکومت مثل ایران قوی می‌شود، تجربه نشان داده دین در کنار حکومت اقتداری ایجاد می‌کند که برای جهان‌مداران و سلطه جهانی سخت است. در این راستا تمام ابزارهای لازم را در این جنگ ترکیبی به کار گرفته‌اند تا جنگ به مرزهای جغرافیایی کشیده و در داخل هم آشوب‌های داخلی نظیر سوریه ایجاد شود.

امام جمعه رشت بیان کرد: آنها در ایران می‌خواهند با ایجاد جنگ کوتاه‌مدت، رعب و وحشت در میان مردم ایجاد کنند که بستر فضای مجازی را انتخاب کرده‌اند لذا مدیران و خانواده‌های باید در این راستا هوشیار باشند؛ سلطه‌گران کور خوانده‌اند ملت ایران، مانند ملت‌های سوریه، عراق و لبنان نیست و ملتی است که قدرت‌های بزرگ را به زانو در آورده و آنها را به خاک ذلت نشانده است. فریب‌خوردگان و تبهکاران بدانید این ملت نمی‌ترسد همواره در عرصه اجتماعات و وداع با شهدا حضور می‌یابد، حدود دو ماه است که ترور می‌کنید و هر چه خون پاکان را بریزید ملت بیدار ما قوی‌تر شده و خشم‌شان از شما بیشتر می‌شود زیرا مسیر خود را می‌شناسند ملت ما را نترسانید چون خودتان ضرر می‌کنید. دشمن می‌خواهد از ضعف در خدمات، سوءاستفاده کند، مراقب باشید تا اعتراضات صنفی به میدان آشوب دشمن تبدیل نشود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به گیلان بیان کرد: با توان جوانان ما دستگاهی ابداع شده که بتواند این شیرابه‌ها را تبدیل به آب کند که در سفر روز گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی به گیلان از این دستگاه رونمایی شد، امیدواریم مشکل پسماند در گیلان حل شود، در گیلان در حوزه سلامت و تجهیزان بیمارستانی و همچنین محیط زیست و پسماند دو چالش بزرگ داریم که ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد پاکی دو رودخانه در رشت باشیم و مشکل پسماند حل  و تالاب انزلی هم احیا شود.

انتهای پیام
captcha