باید در مسیر وحدت‌آفرینی و سازمان‌دهی فعالیت‌های قرآنی تلاش شود
کد خبر: 4099603
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

باید در مسیر وحدت‌آفرینی و سازمان‌دهی فعالیت‌های قرآنی تلاش شود

محمود لطفی‌نیا با تاکید بر اینکه متولیان و مسئولین قرآنی باید از فعالیت‌های قرآنی بیشتر حمایت کنند، گفت: باید در مسیر وحدت‌آفرینی، تشکیلاتی شدن، سازمان‌دهی و نظام‌سازی فعالیت‌های قرآنی تلاش شود.

محمود لطفی‌نیا، قاری و مدرس پیشکسوت قرآن

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود لطفی‌نیا، قاری و مدرس پیشکسوت قرآن امروز، ۲۳ آبان‌ماه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن و تجلیل از قهرمانان قرآنی استان که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، اظهار کرد: رقابت‌ها و مسابقات قرآن یک صحنه ارتقا برای اینکه انسان به پیشرفت و موفقیت برسد، است و در همه کشورها هم برگزار می‌شود تا فرصت انگیزشی ایجاد کرده انسان بتواند توانایی‌های خود را ارزیابی کند و در مسیر حرفه‌ای شدن گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه باید مسابقات متنوع برگزار شود، افزود: اخیرا مسابقات مجلسی در یکی از استان‌ها برگزار شد که ایده خوبی است، اگر می‌خواهیم فضای مسابقات قرآنی کاربردی‌تر شود باید به سراغ فضای قرائت‌های مجلسی برویم که جا دارد در آینده روی این موضوع کار شود.

لطفی‌نیا با بیان اینکه همه چیز یک قاری، انیس و حامل قرآن مسابقه نیست، گفت: وقتی با قرآن مأنوس هستیم همه چیز داریم، اگرچه دنیای مادی دنیای تلاش، رقابت، سبقت گرفتن است برای اینکه در مسیر و صراط قرآن از دیگران پیشی بگیریم، نه اینکه در هنر قرآن با حذف دیگران به دنبال کسب هدف خاصی باشیم.

قاری و مدرس قرآن با تاکید بر اینکه جلسات قرآن باید کاملا قرآنی باشد، بیان کرد: متولیان و مسئولین قرآنی باید از فعالیت‌های قرآنی بیشتر  حمایت کنند، در همین استان در حال حاضر حدود چهار جلسه قرآنی به دلیل اختلافات موجود تعطیل شده که این امر نظام‌سازی می‌خواهد؛ در حوزه نظام‌سازی فعالیت‌های قرآنی هنوز به جایی نرسیده‌ایم لذا باید در مسیر وحدت‌آفرینی، تشکیلاتی شدن، سازمان‌دهی و نظام‌سازی فعالیت‌های قرآنی تلاش شود. همه کسانی که در راه قرآن کوچک‌ترین قدمی برمی‌دارند، مأجور هستند و در مسابقه‌ای مقام بیاورند یا نیاورند احساس خسران نکنند.

آیین اختتامیه مسابقات استانی و تجلیل از قهرمانان قرآنی گیلان با حضور حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، فعالین و پیشکسوتان قرآنی گیلان در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد و در این مراسم از 72 برگزیده مسابقات استانی قرآن و 8 مربی طرح تربیت حفاظ تجلیل شد. 

انتهای پیام
captcha