اقامه نمازهای جماعت بدون محدودیت‌های کرونایی در مساجد امارات
کد خبر: 4098104
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲

اقامه نمازهای جماعت بدون محدودیت‌های کرونایی در مساجد امارات

برای نخستین بار پس از شیوع کرونا در امارات، مساجد این کشور اقامه نماز را بدون محدودیت‌های بهداشتی آغاز کردند.

به گزارش ایکنا؛ امارات متحده عربی از 16 مارس 2020 اقدامات سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع کرونا آغاز کرده بود. به منظور ایمن نگه داشتن مردم در برابر همه گیری، مساجد در سراسر کشور به روی نمازگزاران بسته شدند. حالا بعد از دو سال این روند تغییر کرده است.

سیف الظهری از سازمان ملی مدیریت بحران و بلایای طبیعی گفت: لغو تمامی محدودیت‌های COVID-19 و پوشیدن ماسک در تمامی اماکن باز و بسته از جمله اماکن مذهبی و مساجد را اعلام کردیم.

امام جمعه مسجد جمیره هم گفت: این اقدام بسیار خوشایند است؛ مسجد هم اکنون مانند روزهای قبل از همه‌گیری باز است.

اقامه نماز بر روی جانمازهای شخصی در مساجد و مراکز نماز اختیاری خواهد بود. عمران، یکی از نمازگزاران در مسجد، گفت: اقامه نماز آزادانه در مسجد بدون رعایت نکات احتیاطی بسیار آرامش‌بخش است.

عمران افزود: همچنین اگر نتوانیم در نماز جماعت حاضر شویم می‌توانیم هر زمان که توانستیم به مسجد رفته و نماز بخوانیم در حالی که پیش از این محدودیت در زمان باز و بسته شدن مسجد دردسرساز بود.

خادمان مساجد و ائمه جماعات با اطمینان از رعایت پروتکل‌های کووید توسط همه نمازگزاران، این کار را انجام دادند. عبدالله، خادم مسجد، می‌گوید: برای ما، امنیت این مکان مقدس در اولویت قرار دارد؛ ما باید مطمئن شویم که همه با سجاده‌های شخصی و ماسک‌ وارد می‌شوند؛ در غیر این صورت، باید برای آنها فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha