جشنواره خوشنویسی «سبک زندگی» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 4097024
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

جشنواره خوشنویسی «سبک زندگی» در مشهد برگزار می‌شود

دبیر جشنواره خوشنویسی «سبک زندگی» گفت: نخستین جشنواره خوشنویسی «سبک زندگی» با هدف ترویج اخلاق قرآنی و آموزش معنای زندگی، در سطح شهر مشهد و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

خوشنویسی قرآنیحسین عباس‌زاده پهلوان، دبیر جشنواره خوشنویسی «سبک زندگی»، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: نخستین جشنواره خوشنویسی «سبک زندگی» با هدف ترویج اخلاق قرآنی و آموزش معنای زندگی که زمینه‌ساز سبک زندگی و سبک زندگی هم زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است، طراحی شده که فراخوان آن در سطح شهر مشهد و استان در دو بخش اساتید و دانش‌آموزان منتشر شد و استقبال خوبی از سوی افراد و به‌ویژه دانش‌آموزان شهرستان‌های استان به‌عمل آمد.

وی ادامه داد: به واسطه این جشنواره استعدادهای خوبی کشف شد و آن دسته از افرادی که در این زمینه از استعدادهای خوبی برخوردار بودند برای اینکه در این مسیر قرار گیرند و استعدادهایشان منفعل باقی نماند، به این سمت هدایت شد تا به نوعی این راه را ادامه دهند.

دبیر جشنواره خوشنویسی «سبک زندگی» بیان کرد: ساختار این جشنواره اینگونه است که نهادهایی چون انجمن خوشنویسان مشهد، معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، استانداری خراسان رضوی، اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، صداوسیما و مؤسسه جمعیت فضیلت وحی در برگزاری این جشنواره ما را همراهی کردند.

عباس‌زاده پهلوان بیان کرد: در واقع برای ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی پژوهش‌هایی داشتیم که در نهایت به موضوعاتی چون قرائت قرآن و تمسک به آن، تکریم زائر امام رضا(ع)، امیدواری و رحمت الهی، تکریم سالمندان و والدین، خلق نیک و همسایه‌داری، تلاش برای رفاه خانواده، مروت و وفای به عهد، قناعت و ساده‌زیستی، صبر و خویشتن‌داری، سخاوت و شکرگزاری، انتخاب دوست دانا، غیرت و شجاعت، ترویج ازدواج و فرزندآوری، عفاف و حجاب، نماز اول وقت، ایثار و شهادت و صله رحم رسیدیم که هنرمندان اعم از دانش‌آموزان و اساتید حوزه خوشنویسی آثار مختلفی را در راستای همین سرفصل‌ها خلق کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره ۲۹۰ پیام قرآنی را که با این موضوعات مرتبط بودند انتخاب و فراخوان آن را نیز اعلام کردیم که به نوعی با این کار هدفمان بر این بود که بتوانیم علاوه بر مباحث فرهنگ و مفاهیم الهی، انسانی و قرآنی را ترویج دهیم.

دبیر جشنواره «سبک زندگی» بیان کرد: بنا داریم که این جشنواره به‌صورت دوره‌ای و هر ۶ ماه برگزار شود تا از این طریق بتوانیم پیوندی میان هنرمندان، خوشنویسان و مردم برقرار کنیم و حلقه واسطی میان آنها باشیم و بین تولید اثر هنر و مصرف اثر هنری در توسعه فرهنگ عمومی بکوشیم.

عباس‌زاده پهلوان اظهار کرد: بر همین اساس، این نخستین جشنواره، با این مدل روش بوده و حاصل سال‌ها پژوهش در حوزه و دانشگاه است تا بتوانیم بین هنر، دین و سبک زندگی که از مفاهیم گسترده و کاربردی روز است، پیوندی برقرار کنیم.

وی ابراز کرد: در حقیقت ما باید بتوانیم زمانی‌که اثری خلق می‌شود، پیام آن اثر را با این هدف که تغییری در ذهن و رفتار مخاطب در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد کنیم به او انتقال دهیم تا با این کار خود نیز به نوعی بتوانیم شخصیت اجتماعی و ایرانی ـ اسلامی مردم کشور خود را ارتقا دهیم.

دبیر جشنواره خوشنویسی «سبک زندگی» یادآور شد: آثار خلق شده در نمایشگاهی که به همین منظور راه‌اندازی شده است، به نمایش گذاشته می‌شود و عموم علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

عباس‌زاده پهلوان گفت: این نمایشگاه از امروز، ۱۴ آبا‌ن‌ماه ساعت ۹ صبح در نگارخانه اشراق واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در خیابان هاشمیه، هاشمیه ۲۰ افتتاح خواهد شد. همچنین این نمایشگاه در دو نوبت صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برپا و پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود و سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه، ساعت ۱۷ مراسم اختتامیه نمایشگاه برگزار که از آثار برگزیده ‌تجلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha