حضور حماسی مردم در راهپیمایی بیانگر استمرار مقابله با استکبار است
کد خبر: 4096943
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

حضور حماسی مردم در راهپیمایی بیانگر استمرار مقابله با استکبار است

امام جمعه رشت حضور با بصیرت مردم در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را بیانگر وفاداری این ملت به آرمان‌های امام(ره) دانست و گفت: حضور حماسی و انقلابی مردم در صحنه نشاندهنده اقتدار، استمرار راه شهیدان و انقلاب، مقابله و مبارزه با نظام کفر است.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز، 13 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به سه رخداد مهم تاریخی در روز 13 آبان، اظهار کرد: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

وی حضور پرشور و با بصیرت مردم در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را بیانگر وفاداری این ملت به آرمان‌های امام(ره) دانست و گفت: اینکه نظام سلطه روزی از اسلام و انقلاب اسلامی دست برمی‌دارد، ساده‌اندیشی بوده زیرا در ذات آمریکا کینه با اسلام ناب محمدی مشهود است و بدانید که حیات دشمنان و قدرت‌های استکباری در پی سلطه‌جویی می‌باشد.

امام جمعه رشت گفت: حضور حماسی و انقلابی مردم در صحنه نشاندهنده اقتدار، استمرار راه شهیدان و انقلاب، مقابله و مبارزه با نظام کفر است؛ در اتفاقات اخیر جبهه استکبار مانند دوران دفاع مقدس با هم متحد شدند تا نظام اسلامی را از بین ببرند با این تفاوت که در دفاع مقدس از یک مرز وارد شدند اما امروز از همه قوا استفاده کردند.

آیت‌‌الله فلاحتی با بیان اینکه راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان امسال بیانگر هویت «اسلامی-ایرانی» به رژیم‌های استکباری بود تا دشمنان بدانند مردم مقتدرانه و با بصیرت پای نظام خود ایستاده‌اند، تصریح کرد: در جنگ هشت ساله تنها در قسمتی از مرزهای جغرافیایی مبارزه فیزیکی داشتیم، اما امروز دشمن این جنگ و منازعات را به داخل کشور کشانده و در حال خودزنی است چراکه تلاش‌هایشان ذلتی دیگر برای آنان رقم می‌زند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بصیرت یعنی بدانیم که آبادانی بخشی از زندگی منجر به ویرانی کل جامعه نشود، ادامه داد: نتیجه نسخه تجزیه طلبانه آمریکا و صهیونیسم برای سوریه سقوط بود زیرا نقشه‌های آنان با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی نقش برآب شد؛ امروز هم هر اقدامی که منجر به چالش کشیدن نظام جمهوری اسلامی و خوشحالی دشمن شود، محکوم و منفور ملت است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت مبنی بر خوداتکایی به داخل با تفکر انقلابی باعث خشم دشمن و استکبار شده، گفت: رشد و شکوفایی ایران در یک سال اخیر نظیر ورود ایران به شانگهای، تولید 6 نوع واکسن کرونا، افزایش تولید پنج هزار مگاوات برق به شبکه منطقه ای و جبران بدهکاری ۴۸۰ هزار میلیاردی دولت گذشته اقدامات چشمگیری است در این راستا دشمنان از رفاه، قدرت و پیشرفت ما عصبانی می‌شوند به همین دلیل آمریکایی‌ها به دنبال تضعیف، ویرانی و خرابی در کشور هستند.

امام جمعه رشت افزود: آمریکا در مسیر افول بوده اما ایران اسلامی هم چنان با قدرت در مسیر قوی شدن کام برداشته، مردم بصیر و هوشیار ایران اسلامی با بصیرت همیشگی و ایستادگی مثال زدنی خود نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و خواب‌های خیالی آنان را به کابوسی ابدی تبدیل می‌کنند. به عبارتی لحظه‌ای نباید از مکر و حیله دشمن غافل ماند زیرا در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می‌زند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مشکلات سیاسی و اقتصادی آمریکا، اخراج از غرب آسیا و ناتوانی در برابر سه قدرت ایران، روسیه و چین باعث شده با ترتیب دادن جنگ ترکیبی علیه ایران در برابر افکار عمومی فرافکنی کند، خاطرنشان کرد: امروز دنیا متوجه اقتدار کشور ایران اسلامی شده و مردم بصیر ایران نقشه‌های شوم مستکبران را خنثی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که امنیت و اقتدار ایران اسلامی بازیچه دست مستکبران شود.

انتهای پیام
captcha