ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جدید تبیین شود
کد خبر: 4094859
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جدید تبیین شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وظیفه همه ماست، گفت: بنابراین از همه رزمندگان و پیشکسوتان عزیز خواهش می‌کنیم که ارزش‌های آن دوران را برای جامعه به ویژه نسل جدید تبیین کنند.

امیردریادار عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، امیر دریادار رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز، پنجم آبان‌ماه، در همایش تجلیل از ایثارگران و یادواره ۱۳ شهید ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه دفاع مقدس یک مقاومت تمام عیار با مشارکت همه اقوام، اقشار و مذاهب ایرانی بود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که رزمندگان دفاع مقدس و یادگاران زنده آن دوران، هنوز مأموریت خود را تمام نکرده‌اند و هرچند جنگ خاتمه یافته اما فقط خاکریز عوض شده است لذا پیشکسوتان همچنان یک مأموریت و رسالت سنگین برعهده دارند و آن، انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت و پایداری به جوانان است.

وی افزود: این بدان معناست که ما باید بکوشیم آن نگاهی را که شهید مهدی باکری به موضوع جنگ داشت، به جوانان منتقل کنیم تا آن‌ها نیز همانگونه به مسئله نگاه کنند. رهبر معظم انقلاب فرمودند هرچقدر که ما درباره دفاع مقدس تحقیق و تأمل می‌کنیم متوجه می‌شویم که در آن دوران چه کار بزرگ و ارزشمندی انجام دادیم.

عباسی ادامه داد: در مقطعی قرار شد ناوهای ما با عبور از کانال سوئز یا دور زدن آفریقا، به سمت دریای مدیترانه و حیاط خلوت آمریکایی‌ها حرکت کنند. آمریکایی‌ها با بررسی موضوع گفتند این موضوع شدنی نیست و ناوهای ایران توانایی طی چنین مسافت طولانی را ندارند. اما جوانان ما در سال 1389 این اتفاق را رقم زدند. نهایتا بعد از اتمام مأموریت بود که ما متوجه شدیم چه کار بزرگی را انجام داده‌ایم. درباره دفاع مقدس هم به همین‌گونه است و ما بعد از اتمام آن به عظمتش پی بردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تاکید کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با عشق و علاقه راهی جبهه می‌شدند چنان‌که به تعبیری، حتی قلب و جان خود را پیش از خودشان به آن‌جا می‌فرستادند اما ما نتوانسته‌ایم این موضوع را برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد گفت: باید واقعیت‌های این عملیات بزرگ برای آحاد جامعه روایت شود تا همه بدانند که چگونه رزمندگان ما که در محاصره نیروهای عراقی قرار گرفته بودند و حتی به آذوقه دسترسی نداشتند، چگونه توانستند با استقامت و از خودگذشتگی این محاصره را بشکنند و شهر را آزاد کنند.

عباسی، با اشاره به پیشرفت‌های مهم کشورمان در صنایع دفاعی گفت: در عرصه دریا، داشتن زیردریایی به معنای تسلط آن کشور به یک سلاح راهبردی است. کشور ما روزی برای تعمیر یا تهیه یک قطعه از زیردریایی محتاج کشورهای بیگانه بود اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که این صنایع را به دیگران نیز صادر می‌کنیم و این موضوع حیرت همه بیگانگان را برانگیخته است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که ابتدا شبهه ایجاد کند، سپس شبهه را به تردید تبدیل کند و سرانجام تردید را هم به گسست تبدیل کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اضافه کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وظیفه همه ماست؛ بنابراین از همه رزمندگان و پیشکسوتان عزیز خواهش می‌کنیم که ارزش‌های آن دوران را برای جامعه به ویژه نسل جدید تبیین کنند.

وی درباره فرهنگ غنی دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران پرافتخار دفاع مقدس توجه همه به ایستادگی در برابر دشمن و حراست از منافع ملی معطوف بود و امروز نیز باید همین رویه ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha