جلسه هفتگی تفسیر قرآن در رفسنجان برگزار شد
کد خبر: 4094285
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

جلسه هفتگی تفسیر قرآن در رفسنجان برگزار شد

جلسه هفتگی تفسیر قرآن با حضور امام‌جمعه رفسنجان در مسجد الزهرا(س) این شهرستان برگزار و پاداش حزب‌اللهی بودن از منظر آیات قرآن بررسی شد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام‌جمعه رفسنجان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، امام‌جمعه رفسنجان در جلسه هفتگی تفسیر قرآن که شامگاه دوم آبان‌ماه در مسجد الزهرا(س) شهرستان برگزار شد، در ادامه سلسله مباحث جلسات گذشته در خصوص احکام حفظ و مراقبت، گفت: حفظ مال در صورتی که جان فرد در خطر نباشد واجب است.

وی با بیان اینکه امانت‌داری از واجباتی است که انسان‌ها باید رعایت کنند، افزود: اهمیت این موضوع تا جایی است که پیامبر(ص) فرمودند، حرمت مال مسلمان مانند حرمت خون او است؛ بنابراین نمی‌شود در امانت و مال دیگران تعدی داشت. همچنین افراط و تفریط در امانت حرام است.

امام‌جمعه رفسنجان ادامه داد: امانت سه قسم امانت مالی، امانتداری از راز‌ها و مسئولیت‌ها است و با توجه به فرموده امام علی(ع) کسانی که از مسئولیت‌های خود سوءاستفاده می‌کنند خیانتکار هستند. همچنین کسانی که راز دیگران را فاش می‌کنند خیانتکارند.

وی با اشاره به سخن امام علی(ع) قرآن را معدن ایمان دانست و افزود: تمام دلایل معرفتی خداوند، موضوعات خداشناسی، یگانگی خدا، صفات خداوند، مسائل مربوط به شناخت انبیا، امامت، معاد، قیامت و... در قرآن آمده است.

حجت‌الاسلام عسکری، در ادامه به موضوع جلب رضایت خداوند پرداخت و گفت: یکی از راه‌های رضایت خداوند حزب‌اللهی بودن است که بر اساس آیات قرآن، فلاح و رستگاری پاداش حزب‌اللهی بودن است و در آیه ۲۲ سوره مجادله خداوند می‌فرماید «أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ: الا (ای اهل ایمان) بدانید که حزب خدا رستگاران عالمند.»

وی با بیان اینکه در قرآن سه مرتبه در سوره شمس، سوره اعلی و اول سوره مومنون ویژگی افرادی که قطعاً رستگار می‌شوند آمده است، افزود: همه به دنبال رستگاری هستیم اما نمی‌دانیم چه عواملی رستگاری را به‌دنبال دارد و قرآن تأکيد دارد که رستگاری در رعایت مسائل اخلاقی است.

امام‌جمعه رفسنجان با بیان اینکه حزب‌الله همواره پیروز است و بر باطل غلبه می‌کند، افزود: با توجه به آیه ۵۶ سوره مائده، هر کس ولایت خدا، ولایت رسول خدا و ولایت اهل‌بیت(ع) را بپذیرد حزب اللهی است و بر دشمنان پیروز و غالب می‌شود؛ حتی اگر تعداد دشمنان زیاد باشد زیرا این امر اراده الهی است و در آیات ۲۱ و ۲۲ سوره مجادله به این موضوع توجه شده است.

وی با بیان اینکه پاداش رستگاری و غلبه بر دشمنان برای فرد حزب‌اللهی قانون و سنت الهی است، گفت: حزب‌ یک تشکل و اجتماع است و پیروزی بدون قدرت، وحدت، تشکیلات، جرئت و مدیریت امکان پذیر نیست به همین دلیل در قرآن بر فراهم شدن عده و عُده تأکيد شده است.

انتهای پیام
captcha