مؤسسه «احباب» بهاباد چشم‌انتظار حمایت خیران است
کد خبر: 4094026
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

مؤسسه «احباب» بهاباد چشم‌انتظار حمایت خیران است

مدیر مسئول مؤسسه قرآنی احباب بهاباد مشکل اصلی این مؤسسه را تأمین مکانی برشمرد و با یادآوری اجاره‌بهای سنگین در شهرستان گفت: تاکنون بخشی از هزینه خرید مکان برای مؤسسه فراهم شده است و برای پرداخت مابقی این هزینه به کمک خیران نیاز داریم.

زهرا حدادزاده، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «احباب» بهابادزهرا حدادزاده، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «احباب» شهرستان بهاباد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد،‌ گفت: این مؤسسه از سال ۱۳۹۰ و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد و هر ساله حدود ۱۰۰ دانش‌آموز جذب فعالیت‌های قرآنی شده‌اند که تاکنون حدود یک هزار نفر در این مؤسسه آموزش‌های قرآنی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ مربی قرآن در این مؤسسه افزود: آموزش‌ها در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ کودکان و نوجوانان، تفسیر، مفاهیم و تربیت مربی قرآن بوده است.

حدادزاده در مورد مشکلات مؤسسه با بیان اینکه اکنون مکانی برای فعالیت نداریم و البته قصد خرید مکانی برای مؤسسه را داریم افزود: امکانات و ملزومات مؤسسه تا حد امکان فراهم شده و تنها مشکل ما مکان مؤسسه است چراکه در شهرستان بهاباد اجاره‌ بها بسیار بالاست به طوری که در خردادماه مکانی با اجاره کمتر از ۷ تا ۱۰ میلیون پیدا نکردیم و منزل مسکونی شخصی را برای مؤسسه در نظر گرفتم که تاکنون بخشی از هزینه خرید مکان برای مؤسسه فراهم شده و برای پرداخت مابقی هزینه نیاز به کمک خیران داریم.

وی در خصوص ارتقای فعالیت‌های این مؤسسه گفت: با توجه به لزوم به‌روزرسانی امکانات آموزشی از جمله تخته‌های برد هوشمند و اینکه اطلاعات مربیان دوره‌ها باید به روز باشد، سال گذشته موفق شدیم تا این اقدام در رشته‌های روخوانی و روانخوانی انجام شود و در رشته‌های تجوید و مفاهیم قرآنی هنوز به این مهم دست نیافتیم.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «احباب» شهرستان بهاباد دو طرح تربیت «الگوی قرآنی» و «میقات» را از جمله طرح‌های در دست اجرای مؤسسه ذکر کرد و گفت: در قالب طرح الگوی قرآنی که از سه سال گذشته در بهاباد اجرا شده و هم اکنون قرآن‌آموزان ترم ششم را می‌گذرانند، قرآن‌آموزان سطح‌سنجی می‌شوند تا در زمینه روخوانی و روانخوانی مهارت کافی داشته باشند و پس از آن وارد مرحله تربیت الگو می‌شوند.

وی درباره طرح میقات هم گفت: شرکت‌کنندگان در این طرح در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال هستند و در قالب هشت ماه در دوره‌های عمومی روخوانی، روانخوانی و حفظ شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha