نعمت امنیت و اقتدار کشور مرهون وحدت اسلامی است
کد خبر: 4090948
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
امام جمعه اهل‌سنت نگین شهر:

نعمت امنیت و اقتدار کشور مرهون وحدت اسلامی است

امام جمعه اهل‌سنت نگین شهر با بیان اینکه نعمت امنیت و اقتدار کشور مرهون وحدت اسلامی است، تصریح کرد: امروزه شیعه و سنی و همه اقوام در برابر تفرقه افکنی‌های دشمنان ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد وحدتی که امام راحل به ودیعه در ما به یادگار گذاشته از بین برود.

آخوند خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر

به گزارش ایکنا از گلستان، آخوند ابوبکر خوجملی، امام جمعه اهل‌سنت نگین شهر در همایش گرامیداشت هفته وحدت با عنوان «پیامبر اکرم(ص) الگو کامل حکمرانی دینی و تمدن نوین اسلامی»که امروز، ۱۸ مهرماه در سالن فرهنگ و ارشاد آزادشهر برگزار شد، وجود معنویت و اخلاق در زندگی را رمز موفقیت در جامعه دانستند و تصریح کرد: ما در جهان اسلامی گرفتار افراط گرایی شدیم و راه جلوگیری از آن اخلاق عرفانی است اگر ما بر روی اخلاق عرفانی کار کنیم جهان بینی ما نسبت به وحدت و تقریب تغییر خواهد کرد.

امام جمعه اهل‌سنت نگین شهر تصریح کرد: یکی از اخلاقیات نبی مکرم اسلام نگاه عرفانی نسبت به نوع بشر بوده و فرمودند خداوند آدم ابوالبشر را بر جمال و زیبایی خودش آفرید یعنی آدم نمايش دهنده جمال و زیبایی خداوند است و پیامبر اسلام شخصیت نوع بشر را برای ما بیان می‌کند.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت با بیان اینکه برای رسیدن به وحدت واقعی باید نوع نگاه خود را مسئله تقریب و مذاهب تغییر دهیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم نگاه و جهان بینی معرفتی را به عنوان‌ یک فرهنگ در امت اسلامی نهادینه کنند خیلی از مشکلات و اختلافات و جنگ و خونریزی‌ها مرتفع خواهد شد.

آخوند خوجملی افزود: امروزه ما هرچه داریم از از نعمت امنیت و اقتدار مرهون وحدت اسلامی است که بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل نظام اسلامی را بر اساس آن پايه گذاری کردند و ادامه دهنده این راه خلف صالح آن مقام معظم رهبری مؤید آن هستند و سعادت ما هم در این است که از آن حفاظت و حراست کنیم.

امام جمعه اهل‌سنت نگین شهر در پایان گفت: دشمنان وقتی نتوانستند از طریق فشار حداکثری تحریم ها و تهدیدها به نتیجه برسند برنامه را بر این گذاشتند که بین فرق و مذاهب اسلامی و اقوام تفرقه ایجاد کرده و از این راه به نقشه شوم خود راه پیدا کنند اما دشمن بداند که امروز همه اقوام چه شیعه و چه سنی همه هوشیار و بیدار هستند و به هیچ‌وجه اجازه نخواهند داد که‌ این‌ نعمت بزرگی که امام راحل به یادگار گذاشته و شهدا بر آن خون دادند از دست بدهند.

 

 

انتهای پیام
captcha