وحدت بین مسلمانان باعث نجات آن‌ها از باتلاق تفرقه خواهد بود
کد خبر: 4090649
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
محمد بیان:

وحدت بین مسلمانان باعث نجات آن‌ها از باتلاق تفرقه خواهد بود

اندیشمند اسلامی از اتیوپی در سخنانی تأکید کرد: وحدت بین مسلمانان باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند با توطئه‌های دشمنان مقابله کنند.

به گزارش ایکنا، محمد بیان، اندیشمند اسلامی از اتیوپی که در وبینار سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، سخنرانی می‌کرد، گفت: متأسفانه امروز مسلمانان از زندگی سعادتمندانه عقب افتاده‌اند و دلیل آن نیز تفرقه و اختلاف است.

وی افزود: چیزی که امروز بیش از گذشته برای ما اهمیت دارد، حفظ وحدت و اتحاد میان مسلمانان است، مسلمانان با وحدت به قدرت واقعی دست ‌می‌یابند و می‌توانند در مقابل توطئه‌های دشمنان برخیزند.

بیان تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» بنابراین باید از موانع اختلاف برانگیز عبور کنیم و این فرهنگ اختلاف را کنار بگذاریم. اسلام همواره بر اهمیت وحدت و همکاری مسلمانان با یکدیگر تأکید می‌ورزد. متأسفانه برخی از مسلمانان این واقعیت را نمی‌پذیرند که دشمن همه تمرکز خود را گذاشته تا میان آن‌ها اختلاف بیندازد و بازیچه دست آنان در مسائل اختلاف برانگیز می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله وحدت، گنجی از گنج‌های عصر حاضر است، تأکید کرد: امتی که از وحدت خود چشم پوشیده و اهمیت این وحدت را درنیافته است، زیان می‌بیند. همه طوایف اسلامی باید با یکدیگر متحد شده و با نیکی با یکدیگر رفتار کنند، در غیر این صورت شکست خواهند خورد.

اندیشمند اسلامی از اتیوپی خاطر نشان کرد: امروز در برخی از کشورهای اسلامی می‌بینیم که مسلمانان نسبت به مسئله وحدت عقب‌گرد داشته‌اند، از این رو باید واقعیت را درک کنیم و بدانیم تنها وحدت است که ما مسلمانان را از باتلاق تفرقه نجات خواهد داد.

وی اذعان کرد: مسلمانان باید به اصالت خود بازگردند و با کمی دقت و تفکر در آیات قرآن کریم خواهند فهمید که بدون اتحاد و انسجام به هیچ یک از اهداف خود دست نمی یابند.

بیان در پایان اظهار کرد: واقعیت اسلام، وحدت است و ما نباید هرگز دست از این واقعیت برداریم، در غیر این صورت در دنیا و آخرت زیان می‌بینیم و باید این مسئله در خاطرمان باشد که اخلاق نیک امت‌ها است که همواره باقی می‌ماند.

انتهای پیام
captcha