وحدت؛ لازمه پیشرفت و رسیدن به تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4090514
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
امام‌جمعه اهل‌سنت آق‌قلا بیان کرد:

وحدت؛ لازمه پیشرفت و رسیدن به تمدن نوین اسلامی

امام‌جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با بیان‌ اینکه لازمه پیشرفت تمدن نوین اسلامی وحدت جهان اسلام است، گفت: ضروری‌ترین نیاز امت اسلام، وحدت است؛ بنابراین وحدت و تمدن نوین اسلامی مؤلفه‌های لازم برای امت واحده اسلامی محسوب می‌شوند.

حاج آخوند رهبر امام جمعه اهل سنت آق قلاآخوند عبدالرزاق رهبر، امام‌جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان ضمن تبریک ایام هفته وحدت بیان کرد: تنها گام پیشرفت اسلام و انقلاب عمل به دستورات قرآن و پیامبر(ص) است که زمینه‌ساز مقابله با حربه‌های دشمنان را ایجاد می‌کند.

امام‌جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با بیان‌ اینکه دشمن به‌ دنبال تفرقه‌انگیزی بین مسلمانان است، تصریح کرد: دشمن حربه اختلاف را به عنوان حربه برتر انتخاب کرده است و سودی که از اختلاف برده از هیچ چیز دیگر نبرده است.

آخوند عبدالرزاق رهبر به اهمیت وحدت عملی در جامعه اشاره کرد و افزود: وحدت باید عملی باشد و منحصر در گفتار نباشد که مهم‌ترین عامل وحدت احترام به مقدسات یکدیگر است.

وی با بیان‌ اینکه لازمه پیشرفت تمدن نوین اسلامی وحدت جهان اسلام است، تصریح کرد: ضروری‌ترین نیاز امت اسلام، وحدت است؛ بنابراین وحدت و تمدن نوین اسلامی مؤلفه‌های لازم برای امت واحده اسلامی محسوب می‌شوند، لذا باید هوشیار باشیم و دلمان برای اسلام و مسلمانان بسوزد و اگر این احساس را نداشته باشیم، نمی‌توانیم به آرمان‌های حقیقی پیامبر اعظم(ص) برسیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با بیان‌ اینکه برای جذب نسل جوان به سمت معنویت باید برنامه داشته باشیم، گفت: امروز آشنایی نسل جوان با مساجد از مهم‌ترین کارها است ضرورت دارد که در این مسیر برنامه‌ریزی شود تا از ظرفیت آنان برای ایجاد یک تمدن نوین اسلامی استفاده شود.

وی گفت: نسل جوان می‌تواند مهم‌ترین عامل برای دستیابی به آرمان‌ها و رسیدن به یک جامعه نوین اسلامی را فراهم کند، امروز اگر نسل جوان را درنیابیم، نمی‌توانیم به اهداف و آرمان‌های انقلاب دست پیدا کنیم.

آخوند عبدالرزاق رهبر، پیامبر(ص) را مايه خیر و رحمت و الگو و افتخار برای امت اسلامی دانست و افزود: باید در هفته وحدت اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان دهیم ملت ایران با وجود تنوع قومی و مذهبی زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک‌صدا و یکرنگ ندای پیروی از آرمان‌های انقلاب را سر می‌دهند.

وی اظهار کرد: کشور در هفته وحدت با دعوت از شخصیت‌های علمی و دینی از سراسر دنیا در رابطه با مناقب حضرت رسول و اهل‌بیت(ع) بطور واقع به‌ وحدت جامه عمل می‌پوشاند که این حرکت باعث تقویت روحیه وحدت‌ و تقویت ایمان در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha