لزوم رسوخ اندیشه تمدن‌سازی در تار و پود جامعه اسلامی
کد خبر: 4083086
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

لزوم رسوخ اندیشه تمدن‌سازی در تار و پود جامعه اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر ضرورت توسعه شعاع حرکت‌های نوین تمدن‌ساز در جامعه اسلامی، گفت: تمدن‌سازی نیازمند ایجاد و رسوخ فکر و اندیشه تمدن‌سازی در تمام تار و پود جامعه است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، شب گذشته، 12 شهریور، در نشست هم‌اندیشی و مشورتی همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی» با اشاره به حوزه سخت‌افزاری تمدن، اظهار کرد: حوزه سخت‌افزاری تمدن‌، سخت به دست می‌آید و از اهمیت ویژه‌ای در تحقق تمدن نوین اسلامی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تمدن‌سازی تنها در سخت‌افزارها خلاصه نمی‌شود، عنوان کرد: برخی از کشورها سخت‌افزارها را وارد کشور خود کرده‌اند اما هیچ‌گاه نمی‌توان گفت که این کشورها دارای تمدن هستند‌. تمدن‌سازی را وابسته به ۲ رکن سخت‌افزار و نرم‌افزار است. رکن اول تمدن‌سازی، ایجاد و رسوخ فکر و اندیشه تمدن‌سازی در تمام تار و پود جامعه است. چراکه تا زمانی که تفکر تمدن‌سازی در تمام سطوح جامعه گسترش پیدا نکند، حرکت تمدن‌سازی آغاز نمی‌شود.

عبادی‌زاده بیان کرد: پس از توسعه فضای ذهنی مردم و فراهم کردن سخت‌افزارهای لازم، حرکت به سمت تمدن‌سازی آغاز می‌شود. نرم‌افزار پایه تمدن است و تولید علم و دانش، سبک زندگی، اخلاق، فرهنگ عمومی، معنویت و فضیلت‌های قابل گسترش در جامعه اسلامی از جمله نرم‌افزارهای تمدن‌سازی محسوب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: در حوزه تمدن‌سازی، نرم‌افزار به سخت‌افزارهای تمدن، معنا و کارایی می‌بخشد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد. اعتقاد دارم باید شعاع این حرکت‌های بزرگ گسترده شود؛ چراکه در غیر این صورت اثرگذاری مورد انتظار محقق نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: باید سلسله برنامه‌هایی برای ترویج مستمر تفکر تمدن‌سازی مبتنی بر هدایت‌های شهدای انقلاب اسلامی تدوین شود و همایش بین‌المللی مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی از جمله برنامه‌های تعریف شده در این راستا است.

انتهای پیام
captcha