نگهداری ۱۱۴۱ نسخه خطی در کتابخانه مرکزی ارومیه
کد خبر: 4082938
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

نگهداری ۱۱۴۱ نسخه خطی در کتابخانه مرکزی ارومیه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۱۴۱ نسخه خطی و چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی ارومیه نگهداری می‌شود که این نسخه‌ها تحت شرایط خاصی نگهداری می‌شوند که تجهیزات ویژه‌ای را می‌طلبد.

کتابخانهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربیخدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی ۱۲ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است، اظهار کرد: ۷۴ کتابخانه از این تعداد تحت مدیریت مستقیم اداره‌کل و ۲۷ مورد نیز تحت نظارت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز ۱۰ استان دارای کتابخانه مرکزی است، افزود: زیر بنای کل کتابخانه‌های عمومی استان هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد:  از ۲۷ مورد کتابخانه‌ای که تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است، ۲۳ مورد به صورت مشارکتی و چهار مورد نیز به صورت کتابخانه عمومی دارای مجوز، فعالیت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه تمامی شهرستان‌های استان دارای کتابخانه عمومی هستند، گفت: از ۴۸ شهر در این استان نیز ۱۳ شهر فاقد کتابخانه هستند، از این روز یکی از اولین درخواست‌ها از استاندار آذربایجان‌غربی در سفرهای شهرستانی، احداث کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه عمومی بوده است.

معصومی با اشاره به اینکه ۱.۵ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی موجود است، گفت: یکی از اهداف ما افزایش کیفی و کمی کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان است که بخشی از طریق سهمیه ماهانه و بخشی دیگر از طریق راه‌اندازی پویش‌های وقف کتاب و استفاده از ظرفیت‌های قانونی حاصل می‌شود.

وی از نگهداری یک هزار و ۱۴۱ نسخه خطی و چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی ارومیه خبرداد و اضافه کرد: این نسخه‌ها تحت شرایط خاصی نگهداری می‌شوند که تجهیزات ویژه‌ای را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha