مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین مسابقات سراسری قرآن در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4079543
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین مسابقات سراسری قرآن در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از برگزاری مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۸ تا ۱۰ شهریورماه در استان گیلان خبر داد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان از برگزاری مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان گیلان خبر داد و گفت: این مسابقات در بازه زمانی هشتم تا دهم شهریورماه در حرم مطهر فاطمه اخری(س) رشت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این دوره از مسابقات در گیلان، تشریح کرد: در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت قرآن، بانوان در روز سه‌شنبه، هشتم شهریورماه و آقایان در روز چهارشنبه، نهم شهریورماه و در رشته‌های اذان و دعاخوانی بانوان و آقایان در روز پنجشنبه، 10 شهریورماه از ساعت ٨ صبح تا 20 به رقابت خواهند پرداخت. از همه علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم که به جهت بهره‌مندی از فضای معنوی مسابقات و تشویق متسابقین، در محل برگزاری مسابقات محضور یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه حدود ١٠٠٠ نفر در مرحله شهرستانی در ٣ منطقه شرکت کرده بودند، بیان کرد: مرحله شهرستانی در دهه ولایت برگزار شد و همچنین ۴٠٠ نفر در رشته‌های تفسیر قرآن، حکمت‌های نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه به‌صورت آنلاین در تاریخ‌ ٢۶ و ٢٧ مردادماه در این رقابت‌ها حضور فعال داشتند.

حجت‌الاسلام علیزاده به رشته‌های مورد رقابت مرحله استانی اشاره کرد و گفت: طی این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ ۵، ١٠، ٢٠، حفظ کل، ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، تفسیر قرآن، حکمت‌های نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه، متسابقین بزرگسال آقا و بانو از سراسر استان حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه این مرحله از مسابقات در گیلان، ۴۵ نفر آقا و ۴٢ نفر بانو برگزیده خواهد داشت، تصریح کرد: ۵۰ بانو و ۷۰ آقا در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت و همچنین ۲١ بانو در رشته دعاخوانی، ٢۶ آقا در رشته دعاخوانی و ۴۵ آقا در رشته اذان در مرحله استانی رقابت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، یادآور شد: با توجه به سهمیه حضور متسابقین استان گیلان در مرحله کشوری، ان‌شاالله در مهرماه سال‌جاری، حدود ٢٠ آقا و بانو به‌عنوان نمایندگان گیلان در مرحله مقدماتی کشوری حضور خواهند یافت.

وی افزود: اختتامیه مرحله استانی این دوره از مسابقات به همراه اختتامیه مسابقات جام قرآنی ضحی و آیین تجلیل از مربیان برتر تربیت حافظان قرآن کریم گیلان، در ١٧ شهریورماه در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha