هم‌افزایی، مهم‌ترین حسن مسابقات گروهی است
کد خبر: 4079099
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶

هم‌افزایی، مهم‌ترین حسن مسابقات گروهی است

شرکت‌کننده مسابقات جام قرآنی «ضحی» در گیلان، مهم‌ترین حسن مسابقات گروهی را هم‌افزایی دانست و گفت: در چنین مسابقاتی، افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب، به هم‌گروهی خود برای رفع ضعف‌ها کمک می‌کنند و اعضای تیم با یکدیگر تمرین کرده و رشد خواهند کرد.

حمیدرضا علی‌محمدی حافظ قران

حمیدرضا علی‌محمدی، شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن نخستین جام حافظان و قاریان قرآن کریم گیلان «ضحی»، روز گذشته، ۲۷ مردادماه در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان بیان کرد: در چند سال اخیر در مسابقات دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف شرکت کرده‌ام و موفق به کسب مقام‌های کشوری و استانی شده‌ام.

این چهره قرآنی که از شهرستان آستانه اشرفیه در مسابقات جام قرآنی ضحی شرکت کرده است، مهم‌ترین حسن مسابقات گروهی را هم‌افزایی دانست و خاطرنشان کرد: در چنین مسابقاتی، افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب، به هم‌گروهی خود برای رفع ضعف‌ها کمک می‌کنند و اعضای تیم با یکدیگر تمرین کرده و رشد می کنند و موفق خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران آمده است «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا به ریسمان الهی به صورت دسته‌جمعی چنگ بزنید و متفرق نشوید». خداوند را شاکریم که چنین مسابقات گروهی در حوزه قرآنی شروع شده و امیدواریم به نحو احسن ادامه پیدا کند.

علی‌محمدی گفت: انسان هرآنچه بخواند، گوش دهد و درباره‌اش فکر کند در او درونی می‌شود و بعد از تکرار و استمرار از ذهن به قلب منتقل شده و جزء باورهای او می‌شود و وقتی این اطلاعات وارد کوزه جان او شدند، آن‌گاه از کوزه همان برون تراود که در اوست. در واقع درون هر انسانی در دنیای بیرون او متجلی می‌شود و زندگی او را می‌سازد.

این چهره قرآنی با تاکید بر این‌که قرآن نور است و کسانی که با قرآن انس و الفت دارند، تحت تاثیر این نور قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این نور به‌تدریج وارد ذهن و جان آن‌ها می‌شود و موجب خواهد شد تا نوری که در درون انسان انباشته می‌شود به لطف خدا در بیرون هم متجلی شده و زندگی فرد نورانی شود.

وی گفت: به والدین توصیه می‌کنم فرزندانشان را به سمت حفظ قرآن همراه با معانی و تفسیر سوق بدهند و تشویق کنند. بسیار پسندیده است که فرزندان هم آیات را حفظ کنند و هم با معانی آن ارتباط برقرار کنند و البته در این راه از افراط، تفریط و اجبار بپرهیزند تا از مسیر منحرف نشوند.

وی افزود: شایسته است از کودکی فرزندان را از محضر اساتید قرآنی با محاسن و سلوک اخلاقی بهره‌مند کنیم. این نوعی بیمه برای زندگی آن‌ها است. توجه به تربیت قرآنی فرزندان، نوعی بیمه شخصیتی و هویتی برای رشد اخلاقی آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha