جهاد دانشگاهی به دنبال بومی‌سازی آموزش‌ها برای توسعه صنعت باشد
کد خبر: 4072362
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

جهاد دانشگاهی به دنبال بومی‌سازی آموزش‌ها برای توسعه صنعت باشد

رئیس دانشگاه علمی جامع کاربردی استان اردبیل گفت: مهارت‌آموزی در استان اردبیل با آموزش‌های مورد نیاز جامعه و صنعت به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و در این زمینه جهاد دانشگاهی باید با بومی‌سازی آموزش‌ها توسعه صنعت استان را به یک امر نهادینه و فراگیر تبدیل کند.

داریوش لطیفی رئیس جهاد دانشگاه علمی کاربردی اردبیلداریوش لطیفی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی مستقل در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت نقش‌آفرینی کرده است که در این زمینه با همکاری دانشگاه‌هایی همچون علمی کاربردی می‌تواند آموزش‌ها را به صورت کاربردی و متناسب با نیاز جامعه گسترش دهد که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد و اگر این موضوع در سطح استان به یک امر نهادینه تبدیل شود که آموزش‌های لازم برای ورود به اشتغال در حوزه تولید و صنعت نتیجه‌بخش باشد، می‌توانیم در حوزه‌های مختلف موفق و قابل قبول عمل کنیم که نقش این نهادها در استان باید مورد توجه واقع شود.

لطیفی تصریح کرد: اقدامات جهاد دانشگاهی در تمامی حوزه‌ها بسیار قابل توجه و اساسی است و در صورتی که همکاری این دو نهاد در دستور کار قرار بگیرد در زمینه توسعه اشتغال و اقتصاد می‌توانیم جوانان و افراد جویای کار را به صورت شایسته تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه علمی جامع کاربردی استان اردبیل افزود: مهارت‌آموزی در استان اردبیل با آموزش‌های مورد نیاز جامعه و صنعت به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و در این زمینه جهاد دانشگاهی باید با بومی‌سازی آموزش‌ها توسعه صنعت استان را به یک امر نهادینه و فراگیر تبدیل کند.

لطیفی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های غیرمهارتی باید به آموزش‌های مهارتی تبدیل شود و در این زمینه جهاد دانشگاهی با بومی‌سازی آموزش‌ها به نقش ایفای نقش در جهت توسعه صنعت جامعه و استان است.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به صورت تخصصی در بحث مشاغل خانگی ورود پیدا کرده و در حوزه‌های مختلف موفق عمل کرده است که ورود به مباحث تخصصی با برنامه‌ریزی اساسی و آموزش‌های مختلف در حوزه‌های صنعتی باید ادامه‌دار و مستمر باشد.

رئیس دانشگاه علمی جامع کاربردی استان اردبیل افزود: افزایش سطح علمی و توانایی مهارتی دانشجویان به عنوان یک موضوع اساسی و مهم مطرح است که این مجموعه با استفاده از ابزارها و روش‌های نوین می‌تواند نسبت به ارتقای سطح علمی و توانایی مهارتی دانشجویان ورود پیدا کند و نتایج مطلوب را در این زمینه حاصل کند.

لطیفی افزود: ظرفیت‌های استان در حوزه‌های کشاورزی نیز نیازمند ورود علمی و پژوهشی است تا بتوانیم در کوتاه مدت در بحث کشاورزی به اهداف مورد نظر دست یابیم و با رفع مشکلات و موانع به تمامی اهداف خود در جهت تحقق شعار سال گام برداشته و آن طور که لازم و اساسی است اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha