اوج آرمان‌خواهی از انقلاب اسلامی وصول به تمدن مهدوی است
کد خبر: 4072331
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

اوج آرمان‌خواهی از انقلاب اسلامی وصول به تمدن مهدوی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: اوج آرمان‌خواهی از انقلاب اسلامی ساختن تمدن نوین اسلامی و وصول به تمدن موعود مهدوی است که برای رسیدن به چنین آرمان بزرگی الزامات آنکه مهم‌ترین آن‌ها وحدت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید تأمین شود.

حجت‌الاسلام دکتر سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با نگاهی گذرا به قرآن کریم می‌توان مبانی وحدت اسلامی را مورد بررسی و کنکاش قرار داد که اهم آنها عبارتند از اصل توحید و یکتاپرستی، که قرآن کریم با طرح آن صحنه‌هایی از اتحاد مسلمین را در چنگ زدن به ریسمان خداوند و تمسک به عروة الوثقی و صحنه پدید آمدن امت واحده و پدیدار شدن عنصر الفت و همدلی بین قلوب مؤمنان بیان می‌کند.

وی افزود: در این راستا مسئله اطاعت از پیامبر اکرم(ص) و پایبندی به عوامل و تعالیم آن حضرت را عامل مؤثر دیگری در تحقق بخشیدن به وحدت اسلامی و برچیدن نزاع و اختلاف بیان می‌کند و نیز حفظ رابطه عاطفی میان رهبران دینی و مردم و پایبندی به موازین اخلاقی همچون عفو و گذشت و ایستادگی و وحدت در برابر دشمنان از دیگر مبانی قرآن کریم پیرامون استراتژی وحدت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: اوج آرمانخواهی از انقلاب اسلامی ساختن تمدن نوین اسلامی و وصول به تمدن موعود مهدوی است که برای رسیدن به چنین آرمان بزرگی الزامات آن که مهم‌ترین آن‌ها وحدت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید تأمین شود.

وی افزود: با تحقق این مهم پیامدهای مهمی همچون استقلال و خودکفایی، عزتمندی و سربلندی مسلمانان و ناکامی قدرت‌های استکباری و پیشرفت‌های بنیادین برای دنیای اسلام را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام سادات به مهم‌ترین موانع تحقق وحدت اشاره کرد و افزود: سوءتفاهم‌ها بین فرقه‌های مسلمین، برگزاری برخی جلسات و محافل وحدت‌شکن و نگرش‌های متحجرانه و دگم اندیشانه و نقش‌آفرینی دشمنان در فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه بین صفوف مسلمین از جمله مهم‌ترین چالش‌های پیش روی وحدت است.

وی در پایان گفت: در برابر خشونت مذهبی و افراطی‌گری باید مبانی و آموزه‌های مدارا طلبانه قرآن که همانا کرامت انسانی، گفت‌وگوی احترام‌آمیز بین اقوام و فرق، تکیه بر مشترکات دینی و عدم اجبار در گرویدن به یک نگرش خاص را سرلوحه خود قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha