مفتی جعفری لبنان، اهانت به همسر پیامبر را محکوم کرد
کد خبر: 4071976
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴

مفتی جعفری لبنان، اهانت به همسر پیامبر را محکوم کرد

مفتی جعفری لبنان با صدور بیانیه‌ای بر لزوم وحدت و اتحاد مسلمانان تأکید کرد و گفت: ما آنچه را که در شبکه‌های اجتماعی در خصوص اهانت به عایشه همسر پیامبر منتشر می‌شود، محکوم کرده و حرام می‌دانيم.

به گزارش ایکنا، به نقل از الدیار، شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری ممتاز لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خطاب به همه کسانی که برايشان مهم است، می‌گویم که تعدی به بزرگان مذاهب و مقدسات آن‌ها امری ممنوع، مردود و حرام است که باعث تفرقه و فتنه می‌شود. اینگونه اقدامات گناهی آشکار است.

در این بیانیه آمده است: هر گونه فتنه‌ای بین شیعه و سنی معصیتی در سطح هتک حرمت اسلام است. بر اين اساس، هرگونه برخورد با زنان پیامبر و به ويژه عايشه، ام‌المومنين، تهمت و تجاوز به حریم دين است و هر کس چنین کند، حریم خدا و حریم پیامبرش را زیر پا گذاشته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از برادران اهل سنت و شیعیان، علما و مسئولان می‌خواهم که سنگینی مسئولیت الهی برای پاسداری از وحدت و عظمت اسلام واقعی را به دوش بکشند و هر کسی را که برای  شعله‌ور ساختن آتش نزاع بین سنی و شیعه تلاش می‌کند، مهار کنند.

شیخ قبلان در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: ما آنچه را که در شبکه‌های اجتماعی در خصوص اهانت به عایشه همسر پیامبر منتشر می‌شود، محکوم کرده و حرام می‌دانيم.

انتهای پیام
captcha