اولین گذر غذای ایرانی در یزد افتتاح می‌شود
کد خبر: 4071640
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

اولین گذر غذای ایرانی در یزد افتتاح می‌شود

شهردار یزد با تأکید بر اهمیت نشاط اجتماعی و حمایت از کسب و کارهای بومی، از افتتاح اولین گذر غذای ایرانی در شهر میراث جهانی و همزمان با ایام عید غدیر خبر داد.

ابوالقاسم محی الدینی، شهردار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی شهرداری، ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد با تأکید بر اهمیت نشاط اجتماعی و حمایت از کسب و کارهای بومی، از افتتاح اولین گذر غذای ایرانی با عنوان خوشمزه بازار یزد خبر داد و اظهار کرد: ایجاد بازارچه‌های محلی با موضوعات و محصولات مختلف رونق و پویایی خوبی در شهر ایجاد می‌کند و بر زیست شبانه شهری تأثیر مثبت دارد.

شهردار یزد افزود: خوشبختانه محل دائمی بازارچه خدمت شهرداری یزد به مجموعه ای چند منظوره با بازارچه‌های مختلف تبدیل شده است که رونق مشاغل خانگی، نمایش و فروش صنایع دستی و برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را نیز به همراه دارد.

وی بیان کرد: تمرکز بر محله محوری و جهت‌دهی برنامه‌های مدیریت شهری با نگاه اجتماعی و خانوادگی در راه اندازی اولین گذر غذای ایرانی یزد (خوشمزه بازار) مشهود است و برآن هستیم این نگاه در عرصه‌های مختلف امتداد پیدا کند.

محی‌الدینی بیان کرد: بازارچه خدمت شهرداری یزد و در کنار آن افتتاح مجموعه خوشمزه بازار علاوه بر اهداف فرهنگی، رویکرد اقتصادی و کارآفرینانه نیز به همراه دارد و باید سایر ظرفیت‌های محلات در مسیر کارآفرینی شهری شناسایی و با شیوه‌های نو فعال شوند.

شهردار یزد یادآور شد: خوشمزه بازار و اولین گذر غذای ایرانی در شهر میراث جهانی همه هفته از چهارشنبه تا جمعه ساعت ۱۹ الی ۲۴ پذیرای عموم مردم است و در کنار عرضه غذاها و خوراکی های یزدی و ایرانی، برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha