بهره‌مندی امن از سواحل استان با حضور ناجیان غریق
کد خبر: 4066331
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
رئیس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت بیان کرد:

بهره‌مندی امن از سواحل استان با حضور ناجیان غریق

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل و بهره‌مندی مردم بدون مانع، بیان کرد: فراهم‌کردن تجهیزات و پرداخت به موقع حقوق ناجیان در بالا‌بردن انگیزه و خدمات‌رسانی درست این زحمتکشان که برای نجات مردم تلاش می‌کنند، موثر است.

امیر مومنی رییس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت،

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر مومنی، رییس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت، امروز، سوم تیرماه در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها با اعلام خبر مرگ جوان 20ساله ساکن خشکبیجار در ساحل تالش‌محله بر اثر غرق‌شدگی، بیان کرد: طبق اطلاع مرکز کنترل عملیات مبنی بر غرق شدن یک جوان در روز پنج شنبه، دوم تیرماه در منطقه تالش محله محور حسن رود زیبا کنار، کد عملیاتی پایگاه چپر پرد زمان به منطقه اعزام شد.

وی با ابراز ناراحتی از این حادثه و تسلیت به بازماندگان این جوان 20ساله، از هموطنان عزیز خواست به هشدارها و تذکرات ناجیان غریق توجه کرده و در مناطق حادثه‌خیز شنا نکنند.

رییس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت با اشاره به اینکه ۱۰ شهرستان ساحلی استان گیلان در 34 طرح آماده حضور مردم و گردشگران شده است، گفت: 500 ناجی اعلام آمادگی کرده‌اند و بسیاری از ناجیان برای حضور در طرح‌های سالم‌سازی آموزش دیده هستند.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل و بهره‌مندی مردم بدون مانع و پرداخت هیچگونه وجهی در سواحل افزود: هزینه خدمات‌رسانی برای استفاده از شناگاه‌ها طبق برنامه‌ریزی مسئولان شهری، دریافت می‌شود.

مومنی با ابراز ناراحتی از بدهی معوقه از سال گذشته فرمانداری به ناجیان بیان کرد: از سال گذشته حق‌الزحمه ناجیان نفری یک میلیون 600 باقی مانده است که پس از پیگیری های زیاد این مبلغ به 500 هزار تومان کاهش یافته ولی همچنان برای ناجیان زحمتکش پرداخت نشده است و این امر باعث بی انگیزگی و عدم دقت در کار نجات می شود.

وی در ادامه عدم امکانات و تجهیزات مناسب نجات غریق و غواصی را یکی دیگر از آسیب‌های جدی به تیم دانست و اظهار کرد: یک طرح سالم‌سازی و 10 منطقه حادثه‌آفرین در شهرستان رشت داریم که از نیمه خرداد 1401 در این مناطق غریقی نداشتیم و شخصا با تجهیزات شخصی تمام مدت در طرح‌ها بالا و پایین رفته‌ام و به شناگران هشدار و تذکرات لازم را می‌دهم.

وی تصریح کرد: فراهم‌کردن تجهیزات و پرداخت به موقع حقوق ناجیان در بالا‌بردن انگیزه و خدمات‌رسانی درست و به موقع این زحمتکشان که با جان و دل برای نجات مردم تلاش می‌کنند موثر است.

گفتنی است، طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان از اول تیر لغایت پنجم مهرماه دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha