نگاهی به فعالیت‌های گروه جهادی محمد رسول‌الله‌(ص) روستای بارنجگان
کد خبر: 4063928
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

نگاهی به فعالیت‌های گروه جهادی محمد رسول‌الله‌(ص) روستای بارنجگان

امام جماعت روستای بارنجگان زیرکوه گفت: گروه جهادی محمد رسول‌الله‌(ص) متشکل از جوانان این روستا با هدف رفع محرومیت‌زدایی راه‌اندازی و تاکنون چتر حمایتی خود را بالای سر محرومین قرار داده است.

گروه جهادی روستای زیرکوه حجت‌الاسلام هادی دهمرده، امام جماعت روستای بارنجگان زیرکوه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی مسجد محمد رسول‌الله(ص) این روستا، اظهار کرد: در کنار فعالیت‌های مذهبی با استفاده از نخبگان و تشکیل اتاق فکر با حضور معتمدین روستا، شورای اسلامی، دهیار، هیئت‌امنا مسجد و در رأس آن امام جماعت، به شناسایی مشکلات روستای مرزی بارنجگان پرداختیم و با آسیب‌شناسی روستا توانستیم با شبکه‌سازی و پشتیبانی نخبگان و مسئولان، راهکار متناسب با وضعیت زیست‌بوم روستا ارائه دهیم.

امام جماعت روستای بارنجگان زیرکوه افزود: یکی از برنامه‌های اتاق فکر، ایجاد گروه جهادی در روستای مرزی بارنجگان بود که این گروه اقدام به بازسازی، تعمیر و یا ساخت منازل محرومین روستا می‌کند.

وی بیان کرد: خانواده‌هایی که مصالح ساختمانی دارند اما بودجه و نیروی کار جهت ساخت منازل ندارند و همچنین خانواده‌هایی که نه مصالح و نه نیروی کار دارند تحت پوشش چتر حمایتی گروه جهادی قرار می‌گیرند.

دهمرده گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون علاوه بر اینکه مکانی معنوی برای انجام امور عبادی بودند؛ همواره پایگاهی برای خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه محرومین به‌شمار می‌روند و امروزه برای پیشبرد و تحقق برنامه‌های خود، دارای ارکان از جمله هیئت‌ امنا، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، خانه قرآن و پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران هستند که حول محور امام جماعت مسجد فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: گروه جهادی مسجد محمد رسول‌الله(ص) بارنجگان کار را فراتر از کمک به اهالی محله پیش برده و فعالیت‌ها و برنامه‌های خدمت‌رسانی خود را گسترش داده‌اند و در مناطق مختلف از جمله روستای مرزی معصوم‌آباد نیز در حال کمک به محرومین هستند.

دهمرده یادآور شد: زمانی که به کار جهادی فکر می‌کنیم ابتدا باید فکر و ذهن را آماده این جهاد کنیم تا با اخلاق بزرگوارانه ناشی از این نوع تفکر بتوانیم به رهیافت مناسبی برای حضور در مناطق محروم برسیم.

انتهای پیام
captcha