سنندج آمادگی همكاری لازم در برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی را دارد
کد خبر: 4061598
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

سنندج آمادگی همكاری لازم در برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی را دارد

شهردار سنندج عمق‌بخشی به وحدت و ایجاد گفتمان جدید را لازمه تقویت وحدت دانست و از آمادگی شهرداری برای کمک به برگزاری اجلاسیه وحدت اسلامی خبر داد.

نشست هماهنگی اجلاسیه وحدت اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدانور رشیدی، شهردار سنندج در دیدار با معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که با حضور مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 12 خردادماه در دفتر شهردار سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان الگوی کامل و جامع وحدت است و برای برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی افزود: مردم متدین، فرهنگی و متمدن استان کردستان در طول تاریخ به لحاظ دینداری و اعتقادات مذهبی سرآمد بوده و وحدت شیعه و سنی در این استان الگوی کاملی برای ایران است.

شهردار سنندج به بیانات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی‌شان به کردستان گریزی زد و بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هر کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی سر می‌دهد و به بهانه مذهب می‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند چه شیعه باشد و چه سنی مزدور دشمن است چه بداند چه نداند.

وی با اشاره به اینکه تلاش همه ما باید تعمیق‌بخشی به تقریب مذاهب باشد که برگزاری برنامه‌ها و اجلاسیه‌ها به این موضوع کمک می‌کند، ادامه داد: اتحاد و برادری بین شیعه و سنی در ایران و خاصتا در استان کردستان وجود دارد و برای تقویت این وحدت نیاز به گفتمان جدید است.

رشیدی افزود: برای تعمیق تقریب مذاهب باید از تریبون‌ها و از ظرفیت علما، نخبگان، افراد صاحب‌نظر در این خصوص بهره گرفته شود.

وی از علما و روحانیون به عنوان وارث انبیا نام برد و گفت: ادبیات امروز در بین مردم شیعه و سنی کردستان ادبیات اتحاد و برادری است لذا باید این ادبیات را تقویت کرد.

شهردار سنندج اظهار کرد: برای برگزاری اجلاسیه و برنامه‌های وحدت‌بخش باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه کردستان و مؤسسات علوم قرآنی استفاده شود.

وی از آمادگی شهرداری سنندج در زمینه فضاسازی محیطی، اطلاع رسانی، اسکان و حمل نقل در برگزاری اجلاسیه وحدت منطقه‌ای در سنندج خبر داد و گفت: عمق‌بخشی به وحدت اسلامی امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

رشیدی ادامه با اشاره به وضعیت قبرستان‌های قدیمی در سطح شهر سنندج، اظهار کرد: یکی از برنامه های شهرداری ایجاد فرهنگ‌سرا در قبرستان‌های قدیمی است که می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در این نقاط داشته باشد.

وی گفت: قبرستان های قدیمی شهر در شرایط فعلی به محلی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است که اگر در اختیار شهرداری قرار بگیرد بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

شهردار سنندج با بیان اینکه هدف شهرداری سنندج ساماندهی و تبدیل این فضاها به گل گشت است، یادآور شد: ساماندهی این اماکن و تبدیل آنها به فضای سبز نیازمند همکاری اداره کل اوقاف به عنوان متولی قبرستان‌های قدیمی است.

انتهای پیام
captcha