آغاز مرمت مسجد یری پایین زنجان
کد خبر: 4061082
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

آغاز مرمت مسجد یری پایین زنجان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از آغاز عملیات مرمت مسجد یری پایین زنجان خبر داد.

مرمت مسجد

به گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا محمدپور، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای انجام مرمت اضطراری مسجد یری پایین مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است و در صورت افزایش تخصیص اعتبارات، عملیات مرمتی کامل‌تر در این بنا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عملیات ساماندهی و مرمت مسجد یری پایین با نظارت کارشناسان مرمت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط خاص این اثر تاریخی و پس از راستی‌آزمایی و نیاز واقعی بنا به مرمت، دستور مرمت پس از طی مراحل قانونی صادر شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یادآور شد: برای این منظور کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی و پیمانکار باید توجه ویژه‌ای به این مسجد داشته باشند تا پاسخ مطالبات مردم شریف زنجان و علاقه‌مندان و دوست‌داران را بدهند.

گفتنی است، مسجد یری پایین در قسمت جنوبی شهر زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی شهر زنجان است که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در فهرست آثار تاریخی زنجان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha