برگزاری جشن‌ دهه کرامت در ۳۱ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4060929
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

برگزاری جشن‌ دهه کرامت در ۳۱ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی گفت: جشن‌های دهه کرامت در ۳۱ بقعه متبرکه استان با حضور خدام حرم رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۰ خردادماه در جمع کارکنان این اداره‌کل با اشاره به آغاز دهه کرامت و روز بزرگداشت امامزادگان، اظهار کرد: جشن میلاد با سعادت امام رضا(ع) و ولادت حضرت معصومه(س) در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشن‌ها در ۳۱ بقعه متبرکه استان با حضور خدام حرم رضوی پیش‌بینی شده است، گفت: در ایام دهه کرامت ۹ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: این محافل انس با قرآن در امامزاده بی بی نجم خاتون، امامزاده سیدعبدالکریم و امامزاده محمد بن اصغر بشرویه، امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سیده‌زهرا روستای نوزاد، امامزاده سیدابوالقاسم نصرآباد خوسف، امامزاده سیدمحمد و سیدابراهیم فردوس، امامزاده زید بن محمد فخرآباد قاین و امامزاده سیدعلی نهبندان انجام می‌شود.

بخشی‌پور تصریح کرد: کاروان‌های شادی شمیم کرامت به‌صورت خودرویی و پیاده‌روی در ۱۳ بقعه متبرکه استان همراه با مراسم آئینی مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت روز امامزادگان، ادامه داد: برگزاری این همایش در ۱۲ بقعه استان پیش‌بینی شده که هر شهرستان یک مراسم همراه با تقدیر از برترین‌ها دارند و یک همایش استانی با حضور خدام و هیئت امنا و تجلیل از برترین‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد شش ایستگاه سلامت در بقاع متبرکه استان برپا می‌شود، اظهار کرد: در ۲۶ کانال ویژه بقاع متبرکه در فضای مجازی برنامه‌های فرهنگی بارگذاری می‌شود.

بخشی‌پور بیان کرد: در ایام دهه کرامت نیز ۳۰۰ بسته معیشتی از محل کمک خیران در قالب طرح قرار دوازدهم که ۱۲ هر ماه برگزار می‌شود می‌شود بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه آذین‌بندی بقاع متبرکه و پخش سرودهای مذهبی و مناسبتی پیش‌بینی شده است، افزود: سرود سلام فرمانده به‌صورت محوری همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در روز چهارشنبه هفته جاری در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند با حضور بانوان و جمعی دیگر از مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha