روستائیان نسبت به ضرورت نگهداری از انفال آگاه شوند
کد خبر: 4054836
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

روستائیان نسبت به ضرورت نگهداری از انفال آگاه شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تأکید بر حفظ انفال و ترویج اقتصاد مقاومتی، گفت: توجه به حفظ انفال و همچنین آگاه‌سازی روستاییان در این رابطه بسیار حائز اهمیت است و مهندسان کشاورزی که در مواجه مستقیم با این قشر هستند، می‌توانند نقش تأثیرگذاری در این حوزه داشته باشند.

انفال

خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: منابع طبیعی باید در قالب ثروت عمومی حفظ شود. این منابع ارزشمند به عنوان اقدامی استراتژیک به جدیت دنبال می‌شود تا همه مردم از این منابع بهره‌مند شوند.

این مسئول تصریح کرد: منابع طبیعی باید در قالب ثروت عمومی حفظ شود و برای نسل‌های بعدی هم بماند که با توجه به اهمیت موضوع حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از این منابع ارزشمند به عنوان اقدامی استراتژیک به جدیت دنبال می‌شود تا همه مردم از این منابع منتفع شوند.

وی با بیان اینکه منابع‌ طبیعی جزو انفال محسوب می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه اداره انفال تشکیلاتی قوی می‌طلبد، به همین خاطر جلساتی در این خصوص در این اداره‌ کل برگزار می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه پرداختن به مسئله کشاورزی و منابع‌طبیعی امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: احادیث بسیاری در رابطه با چگونگی بهره‌برداری از منابع خدادادی نقل شده و رهنمودهای امام و رهبری نیز در این ارتباط روشنگر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هدف ما مشارکت دادن مردم در حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و ایجاد تولید ثروت برای مردم است و هر قانونی باید در جهت منفعت عمومی مردم است.

انتهای پیام
captcha