مبارزه نسل امروز فلسطین متاثر از انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4053555
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

مبارزه نسل امروز فلسطین متاثر از انقلاب اسلامی است

امام جمعه رشت، با بیان اینکه همه امت اسلام و آزادی خواهان عالم حامی فلسطین و قدس هستند، گفت: مبارزه نسل امروز فلسطین متاثر از انقلاب اسلامی است، اما استکبار تلاش می کند گفتمان را جایگزین مقاومت کند.

آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز، 9 اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، اظهار کرد: حضور پرشور و شعور گیلانیان در راهپیمایی روز قدس قطعا حماسه ای دیگر از جنس ولایتمداری و انقلابی گری و دفاع از مظلومان عالم است.

وی به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی غاصب از سال ۱۹۴۸ میلادی اشاره کرد و متذکر شد: مسلمان باید فریادرس برادر مسلمان خود باشد و از مظلومان عالم فریادرسی کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به دستاویزی حقوق بشر برای نظام استکبار جهانی، افزود: امروز شاهد سکوت سازمان های بین المللی و حقوق بشری در مقابل حوادث فلسطین هستیم؛ این در حالی است که نظام سلطه استفاده تبلیغاتی و تشریفاتی از این سازمان به نفع اهداف خود می کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه همه امت اسلام و آزادی خواهان عالم حامی فلسطین و قدس هستند، گفت: مبارزه نسل امروز فلسطین متاثر از انقلاب اسلامی است، اما استکبار تلاش می کند گفتمان را جایگزین مقاومت کند.

وی با اشاره به اهتمام جوانان فلسطینی برای آزادی قدس و سرزمین های اشغالی، عنوان کرد: تنها راهکاری که فلسطینیان بر آن وفاق جهانی دارند این است که نبرد مسلحانه را الگوی خود قرار دهند.

آیت الله فلاحیتی در ادامه به فرارسیدن روز معلم اشاره کرد و یادآور شد: مقام معلم در آموزه های دینی و تربیتی ما بسیار والاست و شانیت مقام پیامبران را داد لذا از دولت می خواهیم از خدشه دار شدن این جایگاه جلوگیری کند.

وی به نقش محوری کار و کارگر در تحقق شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عامل تولید هستند و برای اینکه وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم باید به جایگاه کارگران توجه داشته باشیم و مشکلات آنان را حل کنیم.

امام جمعه رشت، همچنین از مسئولان خواست برای رفع بحران کم آبی اراضی کشاورزی برنامه ریزی دقیق و به موقع داشته باشند و خاطرنشان کرد: شاهد کاهش نزولات جوی هستیم و ذخیره خوب آبی در پشت سد نداریم لذا علاوه بر تمهید مقدمات لازم جهت رفع مشکل کم آبی کشاورزان، باید از روش های نوین برای کشاورزی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha