تأیید ۴۱۶ درخواست فعالان قرآنی در صندوق اعتباری هنر
کد خبر: 4052645
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

تأیید ۴۱۶ درخواست فعالان قرآنی در صندوق اعتباری هنر

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵۰ درخواست فعالان قرآنی در سامانه حمد ثبت شده است از تأیید ۴۱۶ درخواست در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

حمید صمدی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حمید صمدی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی در خصوص آیین‌نامه جدید فعالان قرآنی برای عضویت در صندوق اعتباری هنر، بیان کرد: با روی کارآمدن دولت جدید اضافه شدن فعالان قرآنی به صندوق اعتباری هنر مطرح شد که با موضـوع اضافه شدن فعالان قرآن و عترت به اساسنامه صندوق اعتباری هنر، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم را جهت بهره‌مندی فعالان قرآن و عترت از خدمات و تسهیلات صـندوق اعتباری هـر شامل بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تسهیلات حمایتی، کمک هزینه ازدواج و غیره در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: ثبت نام مشمولان در این طرح اعم از قاریان، حافظان، مرتلان، مربیان، داوران، مفسران و سایر فعالان حوزه قرآن و عترت از اول اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 15 اسفند ادامه یافت که به دلیل استقبال فعالان این عرصه در یک مرحله نیز تمدید شد.

صمدی اضافه کرد: تعداد افرادی که از قبل عضو صندوق اعتباری هنر بودند 350 نفر بود که این تعداد باید مجدد مراحل ثبت نام را طی می‌کردند و به احتساب این 350 نفر در مجموع تعداد 924 نفر در سامانه حمد ثبت نام کردند.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تعداد 924 درخواست به تفکیک 53 مدیر مؤسسه و تشکل‎ها، 436 مربی، 101 حافظ، 46 قاری و 199 نفر در بخش سایر در سامانه به ثبت رسیده است.

وی گفت: با تشکیل کمیته استانی «احراز صلاحیت فعالان قرآن و عترت» به دبیری رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با دعوت از نمایندگان ادارات، سازمان‌ها و نهادهای تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی قرآن؛ اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سـطح اسـتان، بررسی درخواست‌های ثبت نام‌کنندگان آغاز شد.

صمدی بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده توسط کمیته استانی احراز صلاحیت فعالان قرآن و عترت نیز از تعداد 924 درخواست تعداد 852 درخواست تکمیل و تعداد 416 درخواست مورد تأیید پالایش استانی قرار گرفته و برای تأیید نهایی به تهران ارسال شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مراحل ثبت نام به نوبت است، لذا تعداد 436 مربی مراحل ثبت نامشان تکمیل نشده که پیش‌بینی می‌شود تا 10 اردیبهشت یعنی تا پایان برگزاری نمایشگاه قرآن تهران سامانه برای تکمیل مراحل ثبت نام این تعداد از مربیان آماده شود.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: همه فعالان قرآن و عترت می‌توانند پس از عضویت، همچون سایر اقشار عضو صندوق، از خدمات و حمایت‌های ارائه شده نظیر بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی درمان، وام و تسهیلات، کمک مستمری، طرح تکریم، ایثارگری و جانبازی و سایر خدمات در دست اقدام بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha