قرآن؛ معجزه بیانی و انسان‌ساز
کد خبر: 4052578
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

قرآن؛ معجزه بیانی و انسان‌ساز

پس از گذشت دو سال درگیری با ویروس کرونا و تعطیلی اجتماعات، امسال در دهه آخر ماه مبارک رمضان سومین نمایشگاه قرآن و عترت با حضور فرماندار، امام جمعه موقت و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن حجاب بسیج خواهران برگزار شد.

نمایشگاه قرآن و عترت تایباد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی دونده، فرماندار تایباد، شامگاه گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه، در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه قرآن و عترت این شهرستان، اظهار کرد: قرآن یک معجزه بیانی و انسان‌ساز است و بستگی دارد افراد از این کتاب آسمانی چگونه بهره‌مند شوند.

وی با تاکید براینکه قرآن سرلوحه زندگی است، بیان کرد: از معجزات و برکات قرآن این است که نقشه راه برای هدایت انسان در زندگی بوده و چنان برنامه‌ریزی شده تا تمام مسائل روز را بتوان به راحتی در آیات حق و نورانی آن جستجو کرد.

دونده افزود: باید مراقبت کنیم تا بهره جستن از کلام وحیانی حق را محدود به ماه مبارک رمضان و ایام سوگواری و عزاداری نکنیم، قرآن باید سرلوحه افراد در زندگی باشد و از نکات آن برای بهتر زیستن و نزدیک شدن به خدا استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: توجه به گناه و ترس از خدا نیاز به فراگیری درست از آیات قرآن دارد، حادثه تروریستی که در ایام ماه مبارک رمضان در حرم امن رضوی اتفاق افتاد و دو تن از روحانیون مبارز و مجاهد به شهادت رسیدند، نشات گرفته از فاصله قرآن بود.

فرماندار تایباد ادامه داد: هرچه افراد به ویژه جوانان با قرآن مانوس شوند فجایع و اتفاقات غیرانسانی در جامعه کاهش خواهد یافت، وقتی جوانان ما با افکار بیگانه آشنا می‌شوند و توسط آنها آموزش می‌بینند از قرآن و کلام حق دور شده و همین امر حوادث غیراخلاقی را رقم می‌زند.

دونده قرآن را نقطه وحدت بین مسلمانان اعلام کرد و گفت: تشیع و تسنن به قرآن اعتقاد دارند و به این کتاب آسمانی تمسک می‌جویند، وحدت مردم تایباد نشات گرفته از همین امر بوده و امروز این وحدت و انسجام مشت محکمی بر یاوه گویی‌های دشمنان نظام است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه فاصله از قرآن زیاد شده به ویژه این امر در بین جوانان بیشتر مشاهده می‌شود، ایجاد کانون‌های قرآنی پرقدرت راهکار مناسبی برای رفع این خلاء است، کانون‌های قرآنی که مشترک بین تشیع و تسنن بوده و باقدرت آموزش‌های قرآنی را به اقشار مختلف به ویژه نسل کودکان و جوانان منتقل کنند.

فرماندار تایباد خانواده را رکن اصلی در تربیت قرآنی کودکان معرفی کرد و تصریح کرد: کودکان باید از ابتدا توسط خانواده فرامین الهی را در قرآن بیاموزند و با آن آشنا شوند کوتاهی خانواده در تربیت قرآنی کودکان سبب فاصله گرفتن آنها از این کتاب آسمانی شده و به تبع آن مهجور بودن قرآن را دربر خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از عوامل اجرایی نمایشگاه قرآن و عترت بیان کرد: کاش این فضای معنوی در ابتدای ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتاد و از ظرفیت‌های قرآنی بیشتری بهره‌مند می‌شد، نمایشگاه قرآن باید فضایی سراسر نور و معنویت برای کشف استعدادهای قرآنی باشد.

سومین نمایشگاه قرآن و عترت در تایباد با بیش از 20 غرفه مختلف و مرتبط با قرآن افتتاح شد و تا عید فطر دایر است، محفل انس با قرآن، تلاوت زنده توسط قاریان مطرح شهرستان، برگزاری مسابقات قرآنی، استعدادیابی نخبگان قرآنی، غرفه کودک و قرآن با انواع بازی‌های قرآنی، غرفه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی، منقبت خوانی، سحرخوانی و... از اهم برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه خواهد بود.

ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، میراث فرهنگی، شورای زکات، شورای توسعه فرهنگ قرآن، کانون بانوی مرزنشین، کانون بسیج هنرمندان، کانون قرآن حافظ، کانون خادمیاران رضوی، محصولات فرهنگی و قرآنی یاس، موسسه قرآن و عترت انصارالنبی، کانون قرآن رایحه فردوس برین، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و آموزش و پرورش در این نمایشگاه غرفه دارند، همچنین در برپایی این نمایشگاه فرمانداری، ناحیه مقاومت سپاه، جمعیت هلال احمر، اوقاف، شهرداری و شورای شهر نقش حمایتی داشتند.

برگزاری سومین نمایشگاه قرآن و عترت در تایبادبرگزاری سومین نمایشگاه قرآن و عترت در تایبادبرگزاری سومین نمایشگاه قرآن و عترت در تایبادبرگزاری سومین نمایشگاه قرآن و عترت در تایباد

 

انتهای پیام
captcha