مراسم «بداهه‌نویسی آیات کلام‌آلله مجید» در رشت برگزار شد + عکس
کد خبر: 4050247
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

مراسم «بداهه‌نویسی آیات کلام‌آلله مجید» در رشت برگزار شد + عکس

به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، مراسم بداهه‌نویسی آیات کلام‌الله مجید بر مزار دکتر حشمت در رشت برگزار شد.

بداهه‌نویسی آیات کلام‌آلله مجید

به گزارش ایکنا از گیلان، به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، مراسم بداهه نویسی آیات قرآن کریم به همت شهرداری منطقه دو رشت و با مشارکت انجمن خوش‌نویسان استان گیلان، ۲۸ فروردین ماه بر مزار دکتر حشمت در رشت برگزار شد.

در این مراسم، محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورا، مهدی نوری هریس، رئیس کمیسیون عمران شورا، هادی رمضانی، رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورا و سید حسین رضویان، رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت حضور داشتند.

رمضانی، رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت در این مراسم با اشاره به اینکه هنر و خوشنویسی از شاخصه‌های ایران اسلامی است، اظهار کرد: بهترین روش برای گسترش فرهنگ، زبان هنر است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ خوشنویسی باید در جامعه ترویج یابد، تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش، آموزش خوشنویسی به دانش‌آموزان را در دوران مدرسه جدی بگیرند.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت بیان کرد: برگزاری چنین اقدامات فرهنگی نظیر بداهه‌نویسی آیات کلام‌الله مجید در ماه مبارک رمضان منجر به گسترش فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه می‌شود.

یوسف یزدانی، مدیر منطقه دو شهرداری رشت نیز در این مراسم اظهار کرد: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و با مشارکت انجمن خوشنویسان گیلان، مراسم بداهه‌نویسی آیات کلام‌الله مجید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در مزار دکتر حشمت برگزار می‌شود.

وی، هنر را بهترین زبان برای ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی و دینی دانست و افزود: فرهنگ ایرانی ـ اسلامی می‌تواند با زبان هنر برای نسل‌های مختلف تبیین شود.

در پایان نیز با حضور رئیس و اعضای شورا از خوشنویسان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha