خوشنویسی ریشه ایرانی - اسلامی دارد
کد خبر: 4049038
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶

خوشنویسی ریشه ایرانی - اسلامی دارد

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، هنر خوشنویسی را دارای ریشه قوی ایرانی - اسلامی دانست و اظهار کرد: هنر رساترین و ماناترین و اثرگذارترین ابزار برای انتقال ارزش های ایرانی و اسلامی و انسانی است و هنرمندان به این ابزار مجهز هستند.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا ثقتی امروز، 23 فروردین در همایش «مشق آیه ها» که در لاهیجان برگزار شد، با اشاره به برگزاری سلسله همایش های «مشق آیه ها» با حضور خوشنویسان و تذهیب کاران استان، اظهار کرد: سه شهرستان لاهیجان، رضوانشهر و بندرانزلی میزبان برگزاری این همایش هاست.

وی با بیان اینکه گیلان فقط رشت نیست، افزود: بنا داریم سیاست تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال کنیم و برنامه ها از رشت خارج شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به حضور هنرمندان برجسته در شهرستان ها، عنوان کرد: باید ظرفیت های مختلف هنری را پای کار بیاوریم و از ظرفیت برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان ها برای لمس مشکلات از نزدیک و رفع آنان استفاده کنیم.

ثقتی، با اشاره به قوت گرفتن رویدادهای هنری در استان گیلان بعد از دو سال وقفه کرونایی، گفت: در حال حاضر روزانه شاهد برگزاری بیش از 25 رویداد هنری در گیلان هستیم و این روند در سال 1401 با ظرفیت بالایی دنبال می شود.

وی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها خواست از ظرفیت های مردمی بهره بگیرند و با هنرمندان تعامل داشته باشند و خاطرنشان کرد: سیاست احیا و تقویت انجمن های هنری را سرلوحه خود قرار دهید.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به استعداد و ذوق و تلاش و پویایی هنرمندان، یادآور شد: انجمن خوشنویسان گیلان جایگاه ویژه ای دارد و لاهیجان مهد خوشنویسی است.

وی هنر خوشنویسی را دارای ریشه قوی ایرانی - اسلامی دانست و اظهار کرد: هنر رساترین و ماناترین و اثرگذارترین ابزار برای انتقال ارزش های ایرانی و اسلامی و انسانی است و هنرمندان به این ابزار مجهز هستند.

انتهای پیام
captcha