ثبت 70 موقوفه رمضانی در فردوس
کد خبر: 4048753
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

ثبت 70 موقوفه رمضانی در فردوس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: حدود 70 موقوفه در این شهرستان با نیت برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های ماه رمضان برپایی سفره افطاری و ترتیل قرآن به ثبت رسیده است که در زمان کرونا نیز نگذاشتیم این وقف‌ها تعطیل شود.

وقفمحمدرضا حاجتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: وقف در این شهرستان از دیرباز دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است؛ به‌گونه‌ای که مردم در هر مناسبتی و به بهانه هر مناسبتی قسمتی از دارایی خود را در راه خدا وقف می‌کردند.

وی افزود: حدود 70 موقوفه در این شهرستان با نیت برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های ماه رمضان برپایی سفره افطاری و ترتیل قرآن به ثبت رسیده است که در زمان کرونا نیز نگذاشتیم این وقف‌ها تعطیل شود.

حاجتی با اشاره به برگزاری برنامه ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی و تفسیر قرآن کریم در امامزادگان فردوس، تصریح کرد: محفل انس با قرآن همزمان با ماه رمضان در آستانه مقدس امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس برگزار و طرح ضیافت الهی در پنج امامزاده شاخص شهرستان فردوس شامل سلطان سیدمحمد و ابراهیم(ع)، سلطان احمد و ابوالحسن مهوید و امامزاده ابولقاسم(ع) روستای سرند و امامزاده سیدجلیل روستای امرودکان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون وقف‌هایی چون وقف درمانی در فردوس به ثبت نرسیده است، اما نیاز است خیران در این حوزه نیز فعالیت کرده و یا با مشاوره وقف در حوزه‌های نیازمندی شهرستان فعالیت کنند.

انتهای پیام
captcha