اهدای ۳۶ هزار واحد خون در سال گذشته در همدان
کد خبر: 4047779
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

اهدای ۳۶ هزار واحد خون در سال گذشته در همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان از اهدای بیش از ۳۶ هزار واحد خون در سال گذشته در استان خبر داد.

افشین محمدی مدیرکل انتقال خون استان همدانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سال گذشته ۳۶ هزار و ۲۴۸ واحد خون در استان همدان از سوی هم استانی‌ها اهدا شد.

وی از رشد 10 درصدی میزان اهدای خون نسبت به سال ۹۹ خبر داد و گفت: در مدت‌زمان یاد شده ۹۴۵ واحد پلاکت فرزیس نیز تهیه شد که نسبت به سال ۹۹ شاهد رشد ۲۷ درصدی آن بودیم.

محمدی از ارسال شش هزار و ۲۰۰ واحد خون در سال گذشته در شبکه خون‌رسانی به استان‌های تهران، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و هرمزگان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت خوبی از منظر خون‌گیری در استان داشته‌ایم به‌طوری که توانسته‌ایم بخشی از نیاز استان‌های ذکر شده را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: پس از شیوع کرونا با توجه به اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان به‌منظور اهدای خون کمتر شده بودند، بنابراین طرح دریافت خون از اهداکنندگان مستمر را تعلیق کردیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان از میزان مراجعه مردم به‌منظور اهدای خون ابزار خرسندی کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون که مدت‌زمان زیادی نگذشته است موفق به دریافت ۶۰۰ واحد خون شده‌ایم.

محمدی تصریح کرد: متأسفانه در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال و همچنین بانوان با اهدای خون کمتری مواجه هستیم که لازم است در این راستا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. بانک اطلاعاتی اهداکنندگان را در اداره‌کل انتقال خون تشکیل داده‌ایم و به محض نیاز با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

انتهای پیام
captcha