انتظار فرج فقط به معنای دعا کردن نیست
کد خبر: 4047622
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

انتظار فرج فقط به معنای دعا کردن نیست

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه انتظار فرج دست روی دست گذاشتن و تنها دعا کردن نیست بلکه باید تلاش کرد تا یک منتظر واقعی باشیم، ترویج معارف دینی، علم‌آموزی و طلبگی را یکی از وظایف منتظران واقعی در زمان غیبت کبری دانست.

سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکانبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیداسماعیل شاکر، امام‌جمعه اردکان، امروز، 19 فروردین ماه در جمع مردم این شهرستان با اشاره به حدیث «افضل الاعمال انتظار الفرج» اظهار کرد: این حدیث را مکرراً شنیده‌ایم و  در منابع متعدد هم نقل شده که انتظار فرج از افضل اعمال است.

وی ادامه داد: اکنون که در دوره غیبت کبری به سر می‌بریم، همه ما وظیفه داریم منتظر واقعی امام زمان(عج) باشیم و به اندازه‌ای که در توان داریم، یاد و نام حضرت بقیة‌الله‌ الاعظم(عج) زنده نگه داریم، هر فردی به اندازه و توانش باید در این زمینه تلاش و کوشش کند و هر که چنین کرده و یاد و نام امام زمان را ترویج و زنده نگه دارد، یقیناً مورد عنایت این امام همام خواهد بود.

شاکر افزود: انتظار فرج دست روی دست گذاشتن و تنها دعا کردن نیست بلکه باید تلاش کرد تا یک منتظر واقعی باشیم، تبلیغ و ترویج معارف دین اسلام و همچنین تقویت اعتقادات دینی در بین مردم از جمله وظایف منتظران واقعی است، و این یعنی عالم شدن و دغدغه ترویج مطالب و معارف دین را داشتن چرا که اسلام دین علم و دانش است و زنده بودن آن به این است که عالم و متخصص داشته باشیم.

امام‌جمعه اردکان گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند: «العلم حیاة الإسلام، زنده بودن اسلام به علم و دانش است.» اسلام با دین‌های دیگر متفاوت است و در برخی از ادیان ترویج جهل و نادانی می‌شود اما در اسلام پیامبر فرمودند: «طَلَبُ العِلمِ فَريضَةٌ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ؛ طلب علم در همه زنان و مردان مسلمان واجب است» لذا اگر بخواهیم اسلام حفظ شود باید عالم در اسلام زیاد داشته باشیم و از بیشترین عنایات امام زمان در دوره غیبت به علما، دانشمندان، مراجع، طلاب بوده است زیرا اگر آنها نباشند معارف دین را تبلیغ و ترویج کنند چگونه این دین باقی خواهد ماند. 

وی با اشاره به محبت امام زمان به شیخ مفید گفت: وقتی شیخ مفید از دنیا می‌رود، امام در رثای او چند بیت شعر می‌سراید و در کتب مختلفی آن را بیان کرده اند و این اشعار بر روی قبر شیخ مفید نوشته شده است. در قسمتی از این اشعار آمده است: «لا صوت الناعی بفقدک انه یوم علی آل الرسول عظیم؛ خبر دهنده مرگ خبر فقدان تو را نیاورد، امروز بر آل محمد(ع) روز مصیبت بزرگی است.

شاکر ادامه داد: جدای از فضیلت علم که راه حفظ دین اسلام است، اینکه باید علمای خوب داشته باشیم، امروز گاهی وقتی کسی قصد دارد در راه طلبگی قدم بردارد، هجمه‌های زیادی به او وارد می‌شود و شرایط اقتصادی و مسائل سیاسی نیز دخیل است اما حجت خدا و عنایت امام زمان بر طلاب و علما وجود دارد و حتی در کتاب‌های مختلفی از حضور امام زمان در تشیع علما و مراجع بزرگ خبر داده اند. 

امام‌جمعه اردکان در ادامه به بیان برخی عنایات امام زمان به علما و مراجع پرداخت و گفت: در دوره غیبت امام زمان یکی از بیشترین عنایت‌های امام زمان به قشر عالم و طلبه است، امروز طلبگی و عالم شدن هزینه دارد اما جهاد است و کسانی که از طلبه و عالم حمایت کنند جهاد می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت طلبه مشهدی در حرم رضوی گفت: چه افتخاری این که در حرم امام رضا و پس از زیارت و با دهان روزه و بعد از نماز توسط یک شخصی که شیعه را دشمن خود می‌داند و حرم امام رضا را مرکز شرک می‌بیند، به شهادت رسید.

شاکر در پایان بیان کرد: در دوره غیبت امام زمان(عج) برای اینکه بتوانیم منتظر واقعی باشیم، یکی از راه‌ها، ترویج علم دین اسلامی است چرا که حیات اسلام و زنده بودن آن به علم علما و دانشمندان است. 

انتهای پیام
captcha