یک اختلال ژنتیکی کوچک + فیلم
کد خبر: 4047387
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

یک اختلال ژنتیکی کوچک + فیلم

۱۳ تا ۲۰ فروردین‌ماه، هفته جهانی آگاهی در مورد اختلال ژنتیکی اوتیسم یا سندروم اسپرگر نامگذاری شده است.

یک اختلال ژنتیکی کوچک + فیلمبه گزارش ایکنا از اردبیل، ۱۳ تا ۲۰ فروردین‌ماه، هفته جهانی آگاهی در مورد اختلال ژنتیکی اوتیسم یا سندروم اسپرگر نامگذاری شده است، اختلالی که نیاز به آگاهی در مورد آن و چگونگی رفتار با این افراد بیشتر در جامعه احساس می‌شود.

هدف این نام‌گذاری یادآوری و ترغیب کنش‌ِ کشورهای عضو سازمان ملل متحد در جهت افزایش آگاهی در مورد افراد مبتلا به این اختلال در سراسر جهان است.

اباصلت ابراهیمی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل، در این زمینه ضمن گرامیداشت روز جهانی آگاه‌سازی اوتیسم، اظهار کرد: از آنجایی که در منشور حقوق شهروندی همه افراد یک شهر و جامعه از حقوق یکسان برخوردار هستند، کودکان مبتلا به اوتیسم نیز حق شهروندی دارند و ما در مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل با تعامل مضاعف در کنار این مراکز و سازمان‌های مردم نهاد و فعالانی اجتماعی هستیم که بی‌منت برای بهبودی این کودکان در تلاش هستند.

ابراهیمی افزود: اوتیسم یک اختلال مغزی است که توانایی فرد را برای برقراری ارتباط کاهش می‌دهد، این بیماری در کودکان ظاهر شده و می‌تواند خفیف یا شدید باشد، فلذا اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر‌طبیعی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: علائم این اختلال در سال‌های اول عمر بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته بوده و در پسران شایع‌تر از دختران است.

گفتنی است؛ وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تاثیر می‌گذارد.

 
خبرنگار: فائزه ندایی
انتهای پیام
captcha