شکستن امید ملت هدف معارضان انقلاب است
کد خبر: 4041877
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
رئیس جامعة‌‌المصطفی(ص) العالمیه:

شکستن امید ملت هدف معارضان انقلاب است

رئیس جامعة‌‌المصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه یکی از اهدافی که مخالفان انقلاب و معارضان در جنگ ترکیبی و رسانه‌ای اخیر دنبال می‌کنند شکستن امید ملت است، گفت: لازم است که پژوهشگران به این نکته بیش از هر امر دیگری اهتمام ورزند که آینده روشن و توانمند را نشان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رییس جامعه المصطفی العالمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث» که امروز، ۱۹ اسفندماه به همت مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی با همکاری مراکز علمی مختلف در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم، برگزار شد، گفت: باید ابعاد نظری و بعد عملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه شود انقلاب اسلامی یک حادثه عادی و کوچک در گوشه‌ای از جهان در مقطعی از تاریخ نبود؛ در همین بیانیه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، این انقلاب را به عنوان آغاز یک عصر جدید برای جامعه بشری معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: این انقلاب باید مورد توجه جدی اصحاب تحقیق قرار بگیرد و برخی از پژوهشگران بین‌المللی به این نکته اشاره داشتند که جهان از روح معنا و هویت فاصله گرفته است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) افزود: انقلاب اسلامی آغازی برای احیای هویت انسان و بازگشت به روح معنوی و تمدن انسانی است و این همان نگاهی است که پژوهشگران بین‌المللی نسبت به انقلاب بیان کردند.

عباسی افزود: انقلاب اسلامی و این پدیده بزرگی که در جامعه اتفاق افتاد نقطه عطفی است که گفتمان تازه و اندیشه جدید برای بشریت مطرح و ارزش‌های انسانی بیان شد و این انقلاب برآمده از فطرت بشری با مخاطبی به گستره عالم است، چرا که این انقلاب گفتمان عقلانیت، معنویت و عدالت است و انقلاب بر پایه این ارزش‌ها استوار است.

کامیابی‌ها و ضعف‌های انقلاب تبیین شود

رئیس جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد: مشکلات داخلی، تجزیه‌طلبی‌ها، جنگ بیرونی، فشار اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و به تعبیری جنگ ترکیبی برای پیشگیری از گسترش و امتداد یافتن گفتمان جهانی انقلاب شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی موفقیت‌های فراوانی برای این انقلاب حاصل شده که در بیانیه گام دوم به آنها اشاره شده و مشکلاتی هم وجود داشته، ابراز کرد: امروزه باید با اتکا به تجربه گذشته برای غلبه به مشکلات در آینده قدم برداشت؛ کامیابی‌ها و ضعف‌ها در نظر گرفته شود و با اتکا به حضور همه مردم و علاقه‌مندان به انقلاب گام‌های بعد با استحکام بیشتر برداشته شود.

عباسی حضور علاقه‌مندان به این انقلاب و ملت و حضور جوانان، امید به آینده و ترسیم آینده روشن از محورهای مهم پیشرفت انقلاب به عنوان یک انقلاب جهانی و گفتمان انسانی شمرد و بیان کرد: یکی از اهدافی که مخالفان انقلاب و معارضان در جنگ ترکیبی و رسانه‌ای اخبر دنبال می‌کنند مسئله شکستن امید ملت و جلوگیری از احساس و باور به خود و اعتماد به نفس است؛ لازم است که انقلاب اسلامی و پژوهشگران به این نکته بیش از هر امر دیگری اهتمام بورزند که آینده روشن و توانمند را نشان دهند.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد: پیام انقلاب اسلامی گسترش اخلاق، معنویت و عدالت در جهان است و ابزارهای رقیب و ابزارهای کانون‌های ضد معنویت هم گسترده است و با رسانه و فناوری جدید در این عرصه در حال فعالیت علیه معنویت هستند و نیاز است که اهل تحقیق و پژوهش و اصحاب علم در این عرصه حضور چشمگیر بر علیه اینان داشته باشند.

عباسی ادامه داد: تبیین نقطه به نقطه از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عهده پژوهشگران است و این کنگره در همین راستا قدم برداشته و این آغاز یک راه است؛ توصیه‌های مقام معظم رهبری در این بیانیه نشان دهنده عرصه‌هایی است که ما باید در این عرصه‌ها مانند علم و پژوهش بیشتر از قبل بکوشیم.

فراموشی ارزش‌های انسانی در دنیای امروز

وی با اشاره به محورهای مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ابراز کرد: علم اقتدار و عزت ایجاد می‌کند و فاقد علم در حوزه سلطه دیگران قرار می‌گیرد و لذا گام نخست برای تحقق تمدن نوین اسلامی در این بیانیه، علم و پژوهش و تقویت ابعاد علمی انقلاب است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) ادامه داد: علم به تنهایی نمی‌تواند تمدن معنوی ایجاد کند و عرصه دوم معنویت و اخلاق است که در تمدن جدید کاستی فراوان در زمینه فراموشی معنویت، اخلاق و ارزش‌های انسانی می‌بینیم و آنچه اسباب رنج بشریت شده فقدان عنصر معنویت و اخلاق است .

وی با اشاره به اینکه تمدن آینده بشری و تمدن نوین اسلامی باید در عرصه اخلاق و معنویت سخنانی برای گفتن داشته باشد، گفت: عنصر سوم در ایجاد تمدن نوین اسلامی را رهبر حکیم انقلاب مسئله اقتصاد بیان کردند و اقتصاد ضعیف زمینه تسلط دیگران است و انقلاب اسلامی عدالت و مبارزه با فساد را سرلوحه خود قرار دهد.

عباسی در پایان با اشاره به اینکه بی‌عدالتی در اجتماع و روابط بین‌المللی یکی از رنج‌های بشریت است، یادآور شد: امروزه در برابر چشمان همه انسان‌ها، هزاران انسان در یمن و فلسطین قربانی شده و صاحبان قدرت به آسانی عبور می‌کنند، اما در نقاط دیگر حوادث کوچکتری اتفاق بیفتد عکس‌العمل نشان می‌دهند و این همان بی‌عدالتی است؛ در واقع هنوز رنج استعمار به شکل جدید در روابط بین‌المللی حکم فرما است.

انتهای پیام
captcha