الزام به تزریق سه دز واکسن کرونا برای سفرهای راهیان نور
کد خبر: 4039558
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

الزام به تزریق سه دز واکسن کرونا برای سفرهای راهیان نور

معاون هماهنگ‌کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تزریق سه دز واکسن کرونا برای سفرهای راهیان نور بر اساس اعلام جدید ستاد کرونا الزامی است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد،. معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد،. معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی، ظهر امروز 9 اسفندماه، در هشتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، در محل استانداری خراسان رضوی، ضمن تشکر از دستگاه‌های متولی و نهادهای مرتبط فعال در حوزه دفاع مقدس، بیان کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت نوعی قدرشناسی برای شناخت هویت است، لذا باید نسبت به حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام صورت گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: نباید اجازه داد فرهنگ دفاع مقدس که به عنوان یک حادثه معجزه‌گونه است، تضعیف شود، چنانکه اکنون اینگونه برنامه‌ریزی شده تا فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از کتب آموزش و پرورش و سایر کتاب‌ها حذف شود.

گنابادی نژاد اظهار کرد: صرفه نظر از سیاست‌های کلان، اکنون در قالب سیاست‌های خرد فرهنگی، خطر حذف معارف دفاع مقدس در کشور دیده می‌شود که باید در این خصوص توجه شود.

معاون هماهنگ‌کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: انگیزه‌های تضعیف کننده پیرامون جهاد در داخل کشور نیز استمرار دارد، لذا این را می‌طلبد که در مقابل نقشه‌های دشمن حرف و طرح داشته باشیم، نه اینکه به‌عنوان یک پازل تکمیل‌کننده اهداف دشمن شویم.

وی ضمن تاکید بر استفاده متناسب از مناسبت‌های دفاع مقدس و عملیات‌های دوران جنگ، ابزار کرد: ضرورت دارد بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب در دستور کار امور فرهنگی قرار گیرد و از این فرمایشات در مناسبات دفاع مقدس استفاده شود.

گنابادی‌نژاد نسبت به اهتمام رسانه‌ها و به‌خصوص صداوسیمای استان، ضمن افزایش برنامه‌های دفاع مقدس در تهیه برنامه‌ها با بنیاد حفظ آثار و هم‌اندیشی در این حوزه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عملیات بدر از جمله عملیات‌های مهم دفاع مقدس بوده است، اظهار کرد: حرف برای گفتن در خصوص این عملیات بسیار است که باید مورد توجه باشد و از این فرصت استفاده کرد.

معاون هماهنگ‌کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص سفر راهیان نور، خاطرنشان کرد: اکنون پس از دو سال وقفه که اعزام به این سفر فراهم شده تمهیدات در برگزاری هرچه بهتر باید صورت گیرد، لذا آنچه انتظار می‌رود همکاری جدی‌تر دستگاه‌ها و متولیان امر در این راستا است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌ها در بحث اقامت و اسکان، پذیرایی و حمل‌و‌نقل باید اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد که البته در بحث اسکان و پذیرایی با همکاری سپاه مشکلی نیست، اما در بخش حمل‌ونقل توجه به این امر ضروری است که دستگاه‌های مرتبط باید در این راستا همکاری داشته باشند.

گنابادی‌نژاد همچنین خواستار همکاری دستگاه‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل برای اعزام متقاضیان کاروان‌های راهیان نور خراسان رضوی شد.

معاون هماهنگ‌کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: از طرفی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کاروان‌های راهیان نور مورد تاکید است و به تازگی اعلام شده تا تزریق سه دز واکسن کرونا جایگزین شرط تزریق ۲ دز واکسن برای مسافران این کاروان‌ها شود.

گنابادی‌نژاد افزود: سفر کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی یک نوع فناوری فرهنگی و در خدمت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است که موجب تحول در نگرش جوانان می‌شود، چرا که کمتر جوانی است که به راهیان نور برود و متحول نشود، لذا تعلل در این مورد نباید باشد.

در بخش دیگری از این نشست هریک از دستگاه‌های فعال در حوزه دفاع مقدس به ارائه گزارش سالانه و تبیین طرح و برنامه‌های مناسبات پیش رو در این موضوع از سوی دستگاه مربوطه پرداختند.

انتهای پیام
captcha