نیازمند مهارت‌افزایی برای تقویت هویت ملی هستیم
کد خبر: 4038985
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

نیازمند مهارت‌افزایی برای تقویت هویت ملی هستیم

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان فارس تعامل و همکاری بین نهادهای علمی دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی را منجر به زمینه‌سازی تحول و بسترساز رشد و توسعه متوازن جامعه دانست و گفت: برای تقویت هویت ملی، در کنار همه اقدامات به شدت نیازمند آموزش و مهارت‌افزایی هستیم و لازمه این امر، استفاده از توان و ظرفیت علمی و تخصصی دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی است.

حیدر صفرپور، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حیدر صفرپور، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان فارس امروز،  ۷ اسفند در دیدار رئیس و مسئولان جهاددانشگاهی استان، تعامل و همکاری بین نهادهای علمی دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی را منجر به زمینه‌سازی تحول و بسترساز رشد و توسعه متوازن جامعه دانست.

وی، خروجی مثبت اقدامات اجرایی شده با همکاری ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی در کشور و فارس را گواه تاثیرگذاری تعامل بین دانشگاه و بخش اجرا قلمداد و اضافه کرد: اگر آموزش و مهارت افزایی در همه بخش‌ها و سطوح مبنا قرار گیرد، ضمن تسریع اجرای برنامه‌ها در زمان حاضر، شاهد آینده‌ای روشن‌تر و مطلوبتر خواهیم بود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه اثرگذاری آموزش محوری در آینده مشخص خواهد شد، گفت: اجرای طرح «منش» با همین رویکرد در دستور کار قرار گرفت و منجر به خروجی تاثیرگذاری شده است.

وی بیان کرد: ورزش و جوانان در کنار آموزش‌های مهارتی، خصوصا در حوزه جوانان، مبحث مهم آموزش‌های ورزشی را هم به عنوان یک موضوع بسیار با اهمیت، مد نظر قرار داده است و دنبال می‌کند.

صفرپور با یادآوری اینکه برای اثرگذاری در تولید محتوا باید نیازهای امروز و فردای جامعه به خوبی شناسایی شده و مدنظر قرار گیرد، گفت: امروز آسیب‌ها در ابعاد مختلف وجود دارد و برای مصون نگه داشتن جامعه در مقابل آن‌ها نیازمند ارتقای آگاهی‌ها، دانش و توان مهارتی افراد خصوصا جوانان و نوجوانان هستیم. زیرا عمده آسیب‌ها به دلیل نداشتن مهارت بروز می‌کند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه جامعه آگاه‌تر و دارای مهارت بیشتر، آرامتر بوده و آسیب‌های کمتری متوجه آن خواهد شد، گفت: تلاش ما حرکت بر مبنای بیانیه گام دوم در راستای تعالی همه جانبه جامعه است و در این راستا از همه ظرفیت‌ها خصوصا توان علمی و تخصصی جهاددانشگاهی بهره خواهیم برد.

صفرپور با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی، در جنگ تمام عیار خود، جوانان را به عنوان هدف اصلی مشخص کرده‌اند، گفت: دشمن خودباوری، انگیزه، توانایی و هویت جوانان ایران اسلامی را هدف قرار داده است و ما باید در راستای مقابله با این تلاش دشمن، به خوبی برنامه‌ریزی کنیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان فارس با اشاره به اهمیت داشتن پیوست فرهنگی برای همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها، گفت: داشتن پیوست فرهنگی منجر به تاثیرگذاری اقدامات مختلف خواهد شد.

صفرپور گفت: اگر موفق شدیم که حضور قهرمانان ملی بر روی سکوهای رقابت‌های جهانی را به نمایش هویت ملی و دینی ایرانیان بدل کنیم، قطعا موفق عمل کرده‌ایم، چرا که کسب عناوین قهرمانی در بالاترین رده‌های جهانی، به تنهایی کافی نیست.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی از رخدادها نشان می‌دهد که در بعد فرهنگی، کمتر از ابعاد پرورش قهرمان کار شده است، گفت: برای تقویت هویت ملی، در کنار همه اقدامات، به شدت نیازمند آموزش و مهارت‌افزایی هستیم و لازمه این امر، استفاده از توان و ظرفیت علمی و تخصصی دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی است.

وی با یادآوری اینکه پژوهش محوری را هم مد نظر قرار داده است، استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در تحقق برنامه‌های پژوهشی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: قطعا تصمیم‌گیری و برنامه ریزی‌ها اگر مبتنی بر نیازهای بومی که براساس پژوهش شناسایی می‌شود، باشد، موفق خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha