مهمترین ابزار تربیتی قرآن و نماز است
کد خبر: 4038718
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

مهمترین ابزار تربیتی قرآن و نماز است

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مهمترین ابزار تربیتی قرآن و نماز است که باید استفاده شوند، گفت: متولیان کتب آموزشی زبان خارجه را مطابق فرهنگ ایرانی اسلامی تدوین کنند.

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام میثم تارم، امام‌جمعه جیرفت، امروز، ششم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت، بعثت رسول مکرم اسلام(ص) را بزرگترین رویداد جهان اسلام عنوان کرد و افزود: همه‌ مسلمانان باید در راستای تحقق اهداف و دستورات خاتم الانبیا(ص) کوشش کنند زیرا مشکلات امروز جامعه مسلمین ثمره بی‌توجهی به اهداف بعثت پیامبر اسلام(ص) و بسنده کردن به ظواهر است که سبب می‌شود وقایعی همچون فجایع یمن رقم بخورد.

حجت‌الاسلام تارم ضمن تبیین حکمت و اقتدار ابعاد سیره ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: امام کاظم(ع) نقش تبیین و تربیت را با حکمت و اقتدار ایفا کردند لذا دشمنان نتوانستند وجود ایشان را تحمل کنند و آن حضرت بخش بزرگی از امامت و عمر با برکت خود را در زندان‌ها گذراند.

تارم با اشاره به هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: تربیت بسیار مهم است و آموزش و پرورش باید دوران نونهالی و دبستان را جدی بگیرد چرا که دوران طلایی تربیت است و باید از مجرب‌ترین مربیان و معلمان در این مقطع استفاده شود. اگر پایه‌گذاری امور تربیتی در دوران نونهالی و دبستان جدی گرفته شود هزینه آن در مقاطع بعدی بسیار کاهش خواهد یافت و روحانیت، آموزش و پرورش و مراکز پیش دبستانی باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

خطیب جمعه جیرفت مهمترین ابزار تربیتی را قرآن و نماز دانست و تصریح کرد: باید این دو ابزار استفاده شود لذا به عنوان مثال آموزش زبان انگلیسی در مقاطع پیش دبستانی و کودکی مخرب است چرا که کتب آموزشی آن در وهله اول با هدف تغییر فرهنگ و رفتار جوامع و ترویج فرهنگ منحط غربی نوشته شده و فرهنگ و ادبیات فارسی را تخریب می‌کند. متولیان باید کتب آموزشی زبان خارجه را مطابق فرهنگ ایرانی اسلامی تدوین کنند و در تولید بازی‌های رایانه‌ای که به شدت مورد توجه کودکان است نیز همت داشته باشند.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌های گذشته، گفت: تسریع روند احداث پل سمت جنگل‌آباد با جدیت مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته که جای تشکر دارد.

تارم از نحوه آنتن‌دهی خطوط همراه اول و ایرانسل انتقاد کرد و افزود: علی‌رغم تذکرات داده شده آنتن‌دهی همچنان ضعیف است و با توجه به رونق آموزش‌های مجازی، متولیان امر باید برای رفع این نقیصه همت کنند.

انتهای پیام
captcha