شاعران جایگاه ویژه‌ای در تمدن ایران اسلامی دارند
کد خبر: 4038496
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
سرلشکر باقری:

شاعران جایگاه ویژه‌ای در تمدن ایران اسلامی دارند

در پیام رئیس ستادکل نیروهای مسلح به کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت آمده است: « بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت، امام خامنه‌ای در دیدار با شاعران «شعر یک ثروت ملی است» است، بنابر این شاعران که وارثان انبیا الهی هستند، تولیدکنندگان، منتشرکنندگان و حافظان این ثروت خواهند بود و از این رو جای و جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارند».

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلحبه گزارش ایکنا از فارس، سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح امروز، 4 اسفندماه به بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که به میزبانی شیراز برگزار شد، پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

به نام خداوند جان و خرد

سلام و علیکم

بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت، امام خامنه‌ای در دیدار با شاعران «شعر یک ثروت ملی است» است، بنابر این شاعران که وارثان انبیا الهی هستند، تولیدکنندگان، منتشرکنندگان و حافظان این ثروت خواهند بود و از این رو جای و جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارند.

ایران کشور شعر است، کشور «حنظله بادغیسی» است که گفت:

مهتری گر به کام شیر در است

شو، خطر کن، زکام شیر بجوی

یا بزرگی و عز و نعمت و جای

یا چو مردانت، مرگ رویاروی

ایران سرزمین فردوسی، حماسه سرای بزرگ ایران و جهان است که سرود:

چو ایران نباشد تن من مباد

بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

ایران سرزمین حافظ و خیام و سعدی و صائب، سرزمین باکری و همت و سلیمانی و باقری؛ سرزمین مردانی و امین‌پور و هراتی و سبزواری. سرزمین من و شمایی است که دل در گرو این آب و خاک، این فر و فرهنگ داریم.

من بر این باور بوده و هستم که ایران تا بوده فر و فرهنگی قوی و مثال‌زدنی داشته است و به همت شما شاعران و نویسندگان، این فرهنگ هر روز بالنده‌تر و اثرگذار‌تر شده است. شما شاعران و نویسندگانی که در این کنگره‌ شریف جمع شده‌اید تا یاد و خاطره شهدای بزرگ و بزرگوار دفاع مقدس و مقاومت را به رشته نظم درآورید و ماندگارش کنید.

جمع شده‌اید تا با ذهن و زبانی شاعرانه، هنرمندانه حماسه‌های دفاع مقدس مردم ایران را، فداکاری و ازخودگذشتگی مردان خط مقدم مبارزه علیه ظلم و طاغوت را، شهادت غریبانه و شجاعت مثال زدنی مدافعان حریم امامت و ولایت را منظوم کنید تا فردائیان و آنان که در سایه آفتاب عدالت زندگی خواهند کرد با احترام ویژه یاد و خاطره پدران آفتابی خود را به یاد بیاورند و نقل کنند و به آنان ببالند و شهادت و رشادت آن‌ها را سرمشق و سرلوحه‌ زندگی خود قرار دهند.

برادران و خواهرانی که در این کنگره معظم و موثر شرکت کرده‌اید. قلم‌های متعهد شما را می‌ستایم و برای همه شما و دست‌اندرکاران بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت بهترین‌های دنیا و آخرت را از درگاه ایزد متعال خواستارم.

انتهای پیام
captcha