آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس از ابتدای سال آینده
کد خبر: 4038392
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس از ابتدای سال آینده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی این موزه آغاز خواهد شد، گفت: امیدواریم این مکان پاتوقی برای جوانان انقلابی باشد.

غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، امروز 4 اسفندماه در مراسم رونمایی از 16 کتاب ادبی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در بیرجند اظهار کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری تولید فرهنگی کشور و نیروهای انسانی ما را قوی خواهد کرد.

وی با اشاره به موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال 1401 عملیات اجرایی این موزه آغاز خواهد شد و تمامی آثار دفاع مقدس و مربوط به مردم خراسان جنوبی در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد و امیدواریم این مکان پاتوقی برای جوانان انقلابی باشد.

فلاحی بیان کرد: بعد از 40 سال هنوز یک موزه دفاع مقدس در خراسان جنوبی احداث نشده است و اگر دقت کنید کشورهای مختلف اروپایی به جنگ های خود به خوبی پرداخته اند.

وی به بحث ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جمع آوری اسناد و مدارک رزمندگان و شهدا و تهیه کتاب های تاریخ شفاهی و اسنادی دوران دفاع مقدس یکی از راه های حفظ و ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رزمندگان و جانبازان گنجینه های دوران دفاع مقدس هستند، افزود: همه اقشار و دستگاه ها باید در زمینه حفظ و جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس ورود پیدا کنند تا این فرهنگ ثبت و ماندگار برای نسل های آینده شود.

فلاحی با اشاره به اینکه امسال 57 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دست تدوین قرار دادیم، ادامه داد: از این تعداد 30 عنوان کتاب به چاپ رسید و مابقی تا پایان سال جاری چاپ خواهد شد و متاسفانه هزینه چاپ بسیار بالا است و کتاب ها در تیراژ اندک به چاپ می رسند.

وی یادآور شد: امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد چاپ کتاب‌های دفاع مقدس در تیراژهای بالا باشیم و درخواست داریم تا تخفیف مالیاتی برای این قضیه ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha