کرمان میزبان ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس
کد خبر: 4037358
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

کرمان میزبان ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان، از تشییع ۴ شهید گمنام در شهر کرمان خبر داد و افزود: تدفین این شهدا در بوستان مادر، شهرک شهید باهنر، روستای سیرچ و تیپ ذوالفقار انجام می‌شود.

تشییع ۴ شهید گمنام در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ محمود مهدی‌فرد، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز ۳۰ بهمن‌ماه در نشست‌خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: در ایام فاطمیه سراسر کشور مزین به عطر حضور شهدای گمنام شد و ۱۵۰ شهید گمنام در سراسر کشور تشیع و تدفین شدند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در ایام فاطمیه در حال برگزاری مراسمات دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود، تصریح کرد: تشییع شهدای گمنام در شهر کرمان در ایام شهادت امام موسی‌کاظم(ع) انجام خواهد شد و شهر کرمان میزبان ۴ شهید گمنام خواهد بود.

مهدوی‌فرد تصریح کرد: روز سه‌شنبه ۳ اسفندماه و همزمان با سالروز عملیات خیبر، تشییع خودرویی ۴ شهید گمنام ساعت ۹ صبح از فرودگاه تا گلزار شهدای شهر کرمان انجام خواهد و مراسم وداع با شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان با بیان اینکه مراسم تدفین این ۴ شهید جوان و گمنام در یک روز انجام نخواهد شد، افزود: یکی از شهدا ۱۷ ساله دارد که در عملیات بدر در ۲۰ اسفند ۱۳۶۳ به شهادت رسید و همزمان با سالروز شهادت امام موسی‌کاظم(ع) در ۸ اسفند ماه در بوستان مادر کرمان آرام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یک شهید ۱۹ ساله است که در تک دشمن در شلمچه در ۴ خرداد ۱۳۶۷ به شهادت رسید و در روز جمعه ۶ اسفندماه در شهرک شهید باهنر در محوطه مسجد خاتم‌الانبیا(ص) تدفین می‌شود، گفت: در همین روز یک شهید ۲۲ ساله که در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، در روستای سیرچ تدفین می‌شود.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه مراسم تدفین یک شهید ۱۹ ساله نیز در روز شنبه ۷ اسفندماه در مجموعه تیپ زرهی ذوالفقار انجام خواهد شد، افزود: در دو هفته گذشته مراسم تدفین ۴ شهید گمنام در شهرستان‌های استان انجام شد و تعداد گلزار شهدای گمنام استان از ۱۱۲ گلزار با ۲۹۲ شهید به ۱۱۶ گلزار با ۲۹۶ شهید رسید که با تدفین ۴ شهید گمنامی که طی روزهای آتی انجام می‌شود این تعداد به ۱۲۰ گلزار با ۳۰۰ شهید گمنام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۱۲ گلزار شهدای گمنامی که در استان وجود داشت، ۹ مکان مربوط به مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی است که یادمان آن‌ها به طور کامل ساخته شده است و ۲۰ گلزار در مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان قرار دارد.

مهدوی‌فرد ادامه داد: ۸۳ گلزار شهدای گمنام در مجموعه شهری است که ۱۹ مکان به بهره‌برداری رسیده است و ۴۸ مکان در حال اتمام است که بالای ۳۰ درصد پیشرفت داشته است و در ۹ مکان هم هیچ اقدامی صورت نگرفته که قرار است با کمک از سوی معادن استان، اقداماتی صورت بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تعداد گلزار‌های شهدای گمنام در شهر کرمان کم است و در حال پیگیری برای افزایش این تعداد هستیم افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۲۰۰ شهید جاویدالاثر و گمنام کل کشور، شناسایی ۲ هزار و ۹۰۰ شهید باقی‌مانده است.

 

انتهای پیام
captcha